לטביה

טיול בלטביה

כולנו הגענו ללטביה בעקבות בר המצווה של הבן הצעיר שלנו שטס למחנה אימונים בפורטוגל ומשם המשיך לתחרות בינלאומית ראשונה בריגה – לטביה.
חווינו איתו את התחרות וגילינו ביחד את ריגה המקסימה.
אחרי התחרות (המרגשת והמוצלחת..) המשכנו ביחד לסיגולדה, "שוויץ של לטביה" עתירת האטרקציות והטבע.
בהמשך, עברנו באמסטנסיס היפה, יורמלה, עם חוף הים המדהים, שנושק ליער ולפארקים בראשיתיים.
קולדיגה, "ונציה של לטביה", מלנסילס וקייפ-קולקה. וחזרנו הביתה עם מדליה של הילד ועם טעם של עוד..

למה גם בלוג טיולים

מאמינה בשילוב בין עשייה והגשמה עצמית, לבין חיים בבריאות ושלווה. כשזה כולל גם תחושת שייכות, משפחתיות, זוגיות ו/או חיי קהילה. כמו גם – תזונה בריאה, פעילות גופנית, תחושת משמעות ומטרה, טיולים, "אמבטיית טבע", אורח חיים בריא, וקצב חיים נוח.

כיון שכולנו בעשייה מתמדת, הפסקות הטבע והטיולים, הם חלק בלתי נפרד מאורח חיינו. וכיון שגם אני עוקבת ולמדת מטיולים של אחרים – מקווה שגם הטיולים שלנו יעשו לכם חשק ומוטיבציה לטיולי טבע בארץ ובעולם.

מתחילים בריגה - אתר מורשת עולמית

לטביה המקסימה – ארץ של נופים , אגמים , חופים ושילוב מדהים של טבע בראשיתי עם נגישות, רוגע ושלווה.
התחלנו בבירה הלאטבית, ריגה. העיר הגדולה ביותר בגוש הבאלטי, שם חיה למעלה משליש מאוכלוסיית לטביה. העיר העתיקה והיפה שהוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו.

הגענו לתערוכת פסלי הדובים, שנוצרו על ידי אומנים מלמעלה מ-140 מדינות שונות. לעידוד סובלנות והידברות בין העמים, התרבויות והדתות. כל אחד מהדובים מייצג מדינה המוּכרת על ידי האו"ם, ועוצב באופן אינדיווידואלי על ידי אומן אחד עבור ארץ מולדתו.

המשכנו ל"בית הראשים השחורים" (The House of the Blackheads). שנבנה בשנת 1334 עבור סוחרים מהמעמד העליון . כיום הבית הזה הוא כמו מגדל אייפל של ריגה.

משם, לשלושת האחים (Three Brothers) שלושה בתים , שמרכיבים את קומפלקס בנייני המגורים העתיק ביותר בריגה. הבית הלבן הוא מהמאה ה-15, הצהוב מהמאה ה-16, והירוק מהמאה ה-17.

ישנו במלון המקסים Rixwell Old Riga Palace Hotel

יהדות בלטביה

מצאנו את בית הכנסת הפעיל בעיר ריגה ששרד את הנאצים בזכות סמיכותו לכנסיה. שאגב, הכומר שלה הציל את ספרי הקודש…

בהמשך ראינו את חורבת בית הכנסת שהיה בזמן הגטו, אותו הציתו הנאצים בשבת על מאות מתפלליו, ביולי 1941. עדיין נשארו שם חלקים מהמבנה המקורי.

הלכנו גם למוזיאון השואה בריגה – לתיעוד גורלם של יהודי לטביה וריגה. במוזיאון, דגמים של בתי כנסת מרחבי המדינה. עץ התקווה, לוחות זכרון מבטון ליהודים שנשלחו למחנות ההשמדה. רחוב משוחזר עם שער וגדר תיל ולאורכו שלטים עם שמות הנספים ותצלומים מאותם ימים, מיצג של מנורות נייר המוקדשות לדמויות משמעותיות מהגטו וקרון אותנטי המתאר את הזוועות.

לסיום זכרונות העבר שלנו, נסענו גם ל – Rumbula Forest Memorial, אתר זיכרון לזכר 25,000 היהודים שנרצחו שם. אנדרטה של המנורה ששורשיה צומחים מאבני הזכרון שבאדמה וסביבה אבנים בצורת מגן דויד שחקוקים בהם שמות הנרצחים.

סיגולדה

ונחזור לשמוח – נסענו לגלות את לטביה, אחרי ריגה, עברנו לסיגולדה, "שוויץ של הים הבלטי" על גדות נהר הגאויה. ישנו שם  בצימר מקסים בRecreation Center Brveri

אחרי התלהבות מהאיזור, יצאנו למסלול הליכה למערות במעבה היער, בדרך מצאנו מסלולים שהפכו לאתגר הנינג'ה, מרוצים במעלה ההר, מציאת פטריות, צפרדעים וכייף גדול.

המשכנו בפארק AMUSEMENT PARK MEAKAIS פארק חבלים, טרמפולינות, מזחלות ומה לא…והכל בלי תור – תענוג.

למחרת, יום טיול מקסים בפארק הלאומי גאויה (Gauja NP).

חייבת לציין, שגם בלי קשר למסלולים עם הילדים, אנחנו השכמנו קום  לטיולי בוקר,= יפהפיים, ואז המשכנו גם לטיולים ואטרקציות משותפים.

יום לאחר מכן – התחלנו יום טיול שהתחיל בבוב סלייד שהיה סגור.

המשיך ב"SMART BIKE"  טיול סביב הנהר עם אופניים חצי חשמליות. אתגר שהילדים רצו, והעדפתי שאם כבר, אז ביחד…למזלנו הסתיים בכייף ובלי פציעות.

יורמלה

נפרדים מהאתר והאגם בסיגולדה לכוון יורמלה.

בדרך, עוברים באמטסימס Amatciems – שרשרת איים קטנטנים עם נוף מדהים, טבע, בריכות, אגמים ונחלים, כולם מחוברים זה לזה, מהמם.

ממשיכים ליורמלה, עיירת נופש, טיילת, חול לבן ונקי, דיונות עם שבילים שיורדים מהיערות ומגיעים לקו המים..

שם מצוי גם אחד מפארקי המים הגדולים באירופה, פארק מים כייפי של מגלשות, אבובים וספא על הנהר….

בערב – טיול במדרחוב שברחוב יומס (Jomas).

לינה ב The Best Dunes apartments Jurmala

למחרת נסענו לקמרי – התחלנו במסלול מהמם שנגמר בגשם שוטף ..ואחריו ברכיבה אמיתית בגן הלאומי קמרי.

קולדיגה

עברנו לקולדיגה- שנקראת גם "ונציה של לטביה" בזכות הנהרות הזורמים בין רחובותיה. סמטאותיה ובתיה העתיקים, נהר הונטה והמפל הרחב ביותר באירופה.

ישנו ב Šaha Kluba Apartamenti

ילד הבר מצווה הספיק לצאת לריצה ולשחות במי הנהר הקפואים.. וכולנו זכינו לראות את היופי של הטבע והעיירה, לחצות את המפל גם על הגשר אבל גם מאחוריו..

טיילנו למערת החול – צועדים כמה ק"מ למקום מקסים ומטופח ולמערת חול מלאה מבוכים וסיפורים שחווים לאור נרות (וחלקנו משתמש בנרות למטרות אחרות).

ולסיום הטיול – מתחילים בלשון היבשה של קולקה, שלחופיה נפגשים מימי מפרץ ריגה והים הבלטי הפתוח.

וממשיכים לצימר במלנסיס: Viesu nams Melnsils ,ספורט ימי, שלווה וכייף ביחד.

מסלולים

Wellness-Nutrition- Health​

“The Best Way To Get Started Is To Quit Talking And Begin Doing.” – Walt Disney

קורסים שאסור לפספס

“Stress should be a powerful driving force, not an obstacle.” Bill Phillips

Summary
טיולים - לטביה
Article Name
Description
לטביה, המלצות לטיולים, טיול, טבע, בלוג טיולים, טריאתלון, שינוי הרגלים, 8 אתרים מומלצים בלטביה,ריגה המקסימה. סיגולדה, "שוויץ של לטביה" אמסטנסיס היפה, יורמלה וחוף הים המדהים, קולדיגה - "ונציה של לטביה", קמארי, מלנסילס וקייפ-קולקה...עם טעם של עוד..