יפן ארץ השמש העולה

יפן בלוג טיולים

מאמינה בשילוב בין עשייה והגשמה עצמית, לבין חיים בבריאות ושלווה. כשזה כולל גם תחושת שייכות, משפחתיות, זוגיות ו/או חיי קהילה. כמו גם – תזונה בריאה, פעילות גופנית, תחושת משמעות ומטרה, טיולים, "אמבטיית טבע", אורח חיים בריא, וקצב חיים נוח.

כיון שכולנו בעשייה מתמדת, הפסקות הטבע והטיולים, הם חלק בלתי נפרד מאורח חיינו. וכיון שגם אני עוקבת ולמדת מטיולים של אחרים – מקווה שגם הטיולים שלנו יעשו לכם חשק ומוטיבציה לטיולי טבע בארץ ובעולם.

שבוע של טיול זוגי ביפן - ארץ השמש העולה

טיול זוגי לשבוע ליפן. מתחילים בטוקיו,רובע הראג'וקו (Harajuku), מקדש מייג'י, Meiji Jingu  , שערי ה Torii , מכירים את השינטו (הדת הקדומה של יפן), הפארקים, פיקניק אוניגרי.  ומשם לאזור שיבויה ולמעבר החציה הגדול בעולם. נהנים מהיכולות הטכנולוגיות היפניות המדהימות, ומהשילוב ההזוי בין מסורת וטכנולוגיה.

למחרת – שוק הדגים צוקיג'י – Tsukiji Fish Market, מקדש סנסו-ג'י (Senso-ji) ובמעבר חד ל Akihabara שכונת הגאדג'טים והחידושים הטכנולוגיים של טוקיו,. ולסיום טוקיו – גינזה (Ginza), אחד האזורים המפורסמים במרכז העיר . למחרת,  מכירים את השינקנסן , ומגיעים אל האקונה היפה, לפריחת הדובדבן, הסאקורה. להתארח ברויקאן מסורתי ולהינות מהאונסן.

המשכנו דרך טאקאיאמה היפה והמושלגת,שיראקווה גו ההסטורי, קאנאזווה היפהפיה, סיפורה של גיישה, גלידת זהב, המון מאצ'ה, סושי ואוניגרי..

משם, יומיים בקיוטו,  ממקדש השינטו -פאשימי אינארי, למקדש קיומזי דרה, קודאי ג'י. מטעי הבמבוק ארשיימה (Arashiyama), פגודת הזהב –קינקאקוג'י  ,(Kinkaku-ji)- גינקאקו-ג'י (Ginkaku-ji).מקדש הזן ריואן-ג'י (Ryoan-ji).ודרך הפילוסופים (Philosopher's Path).

ולסיום – נסענו ברכבת הקליע (Bullet Train) להירושימה. התחלנו במקדש השינטו באיצוקושימה (Itsukushima Shrine) ,הר מיסן (Mount Misen) וומשם לפארק השלום (Peace Memorial Park) ומוזיאון השלום (Peace Memorial Museum).

אין לתאר…בטוח שעוד נחזור..

5.4.18 טוקיו

5.4.18 נוחתים בטוקיו בירת יפן . קבלת פנים יפהפיה בשדה התעופה. עם כל הטכנולוגיה המדהימה של ארץ השמש העולה.נסענו באוטובוס של חברת The Access Narita שמשלמים במזומן  לנהג.

פוגשים את המשפחה שחיה פה כבר מספר שנים ונהנים ממכונות השתיה עם בקבוקי הקפה החם, ממתקי האורז והשעועית המדוגמים, ומעדני האוניגרי הטריים שעל המדפים.

אז התחלנו לטייל במערב בעיר, באיזור מגוריהם.

עברנו ברובע הראג'וקו (Harajuku),שם משוטטים צעירי העיר שמפגינים את טעמם האישי בלבוש מיוחד– "נערות הרג'וקו".

משם, למקדש מייג'י, Meiji Jingu  במרכזו של שטח מיוער ועצום. נכנסים לפארק דרך שער Torii ענק, המסמל כניסה למקום מכובד.

זה אחד המקומות השלווים בעיר המייצג את השינטו- (הדת הקדומה של יפן). המקדש מוקדש לקיסר מייג'י, שהצעיד את האומה היפנית לקדמה. במקום מתקיימים טקסים מסורתיים, פסטיבלים וחתונות לפי דת השינטו.

חולפים חביות מעוצבות של "סאקה".לפני המקדש מצוי אגן לשטיפת ידיים ופה בכפות במבוק . בתוך המקדש הם נוהגים  למשוך בחבל/ למחוא כף, לקבלת תשומת לב מהאל, אח"כ מתפללים ובסיום הם שוב מוחאים כף.

יוגיו פארק Yoyogi Park – שליד הראג'וקו, נהננו מפיקניק אוניגרי.

ולסיום היום, הלכנו לאזור שיבויה – Shibuya  האיזור העמוס פרסומות ענק על גבי בניינים גבוהים. עלינו לקפה ולתצפית מהקומה השנייה של סטארבקס, על מעבר החציה הגדול בעולם. חצינו גם… סיימנו בארוחת סושי משפחתית וטעימה וחזרנו למלון.

6.4.18 טוקיו

6.4.18 את היום השני, בהתאם להמלצות התחלנו  בשוק הדגים צוקיג'י – Tsukiji Fish Market, שוק הדגים הגדול בעולם ובו כל בוקר יש "בורסת דגים"…המשכנו לממתקים יפנים טעימים עם אבקת תה ירוק. ביום זה טיילנו עם מדריכת טיולים ישראלית, שלקחה אותנו לנקודות מעניינות .

ממקדש סנסו-ג'י (Senso-ji) שבאזור העממי (Asakusa). זה אזור ישן של טוקיו, ובו מספר  מקדשים, סמטאות קטנות, ברים ואת מקדש סנסוג'י ששוחזר לאחר שנהרס במלחמת העולם השנייה ומהווה אחד מציוני הדרך הבולטים ביותר בטוקיו. בחצר המתחם יש כד קטורת גדול , שם בעבור תשלום סמלי , היפנים מושכים צ'ופסטיק עם ציור קטן , אותו הם משווים לציור שעל מגירות העץ ומוציאים ממנה מבואה לגבי גורלם. אם הגורל ורוד – מחייכם, אם לא – קושרים את הנבואה לחוטים מיוחדים שיש שם וחוזרים על התהליך…יש גם כאלה שנוגעים בבודהה באיזור בו הם זקוקים לריפוי. .

בדרך – גנים יפהפהיים, תלבושות מסורתיות וחנויות יפהפיות. המשכנו לרחוב נקאמיזה, ומשם במעבר חד ל Akihabara שכונת הגאדג'טים והחידושים הטכנולוגיים של טוקיו, משחקי המחשב והפינצ'ו. מקום עמוס במכורים לאנימה ולמנגה היפנית. אכלנו סושי רץ, ראינו בית קפה בו המלצריות לבושות כמשרתות (maid-cafe).

המשכנו לבית קפה  הגיוני יותר, בו קיבלנו ספלי קפה עם תמונות אהובינו.

בערב – אזור גינזה (Ginza), אחד האזורים המפורסמים במרכז העיר טוקיו, חנויות מפורסמות, מסעדות קטנות ואותנטיות, קוקטייל טעים וארוחה טיפוסית יפנית עם המשפחה שבלי גוגל מאפ לא היה סיכוי למצוא אותה..

7.4.18 האקונה

7.4.18. חווים לראשונה את השינקסן. עומדים בתור מופתי לקרון המיועד, הרכבת מגיעה בדיוק בשניה הנכונה. כולם יורדים באופן מופתי ונכנסים באופן מופתי. מתיישבים בכסאות שהזמנו מראש. יש מקום למחשב, לספר,לארוחה שקנינו לפני כן וכמובן – לרגליים. יש גם מקום לתלות את המעיל, או אופציה לסובב את הכסא למקרה שאנחנו יותר מזוג…

נסיעה כייפית, נוף מהמם ומגיעים להאקונה היפה. עיירת נופש קטנה השוכנת למרגלות הר הגעש המפורסם פוג'י, על גדות אגם אשי.  המקום מהווה מוקד לפעילות וולקנית, לכן יש כאן מעיינות חמים ומרכזי בריאות ונופש.

ירדנו מהרכבת וראינו לראשונה את הסאקורה – פריחת הדובדבן המ-ה-מ-מ-ת. יצאנו לסיור מקיף בעיר, נסענו בחשמלית, ביקרנו במוזיאון של אמנות הפיסול צ'וקונומרי,הממוקם בתוך לוע הר געש לא פעיל.

ארוחת צהריים טעימה (כמובן, ללא נעליים) , תצפית על הר פוג'י ושיטוט בין עצי הדובדבן .

בערב , הזמנו מקום ברויקאן, מלון מסורתי  mount view hakone . מגיעים למלון, וכיאה לשירות יפני מדהים, המזוודות כבר ממתינות לנו בחדר . מקבלים הדרכה לחלוץ נעליים, מראים לנו את הקימונו שממתין לנו לארוחת הערב המסורתית. עורכים בחדר טקס תה…ויורדים לאכול, ארוחה  בהתאם לבקשות המיוחדות שלנו מראש (צמחונית..) . לאחר הארוחה מגיעים לחדר ומגלים שכבר פרסו לנו מחצלות טטאמי ומזרני פוטון.

יורדים לאונסן שהזמנו (יש גם פרטי וגם ציבורי)  ולנים בתוך כל היופי הזה.

8.4.18 טאקיאמה

לוקחים רכבת לנסיעה בדרך מדהימה ביופייה לטאקיאמה (Takayama), בירת האלפים היפנים . בתי עץ עתיקים, פריחת דובדבן מדהימה ושלג…מטיילים בסמטאות הציוריות, בתי העץ המסורתיים והנהר .

מגיעים ל Hide Folk Village , אתר שימור לבתים וסגנון חיים מתקופות היסטוריות של יפן . ממשיכים לאורך  Higashiyama walking course לטיול בין מקדשים ובעיקר בין עצי דובדבן פורחים, כשהטמפרטורה בחוץ היא 2 מעלות…מסיימים כמובן בארוחת סושי, ללא נעליים . ולמלון שלנו  בטאקיאמה.

9.4.18 טאקיאמה- שיראקווה גו - קאנאזווה

לאחר ארוחת הבוקר  נסענו שוב בדרך נופית יפהפיה, באוטובוס עם חימום בכסאות לכפר ההסטורי שיראקאווה גו(Shirakawago).  אזור כפרי הכולל מספר כפרים פעילים ובהם בתים עם גגות קש- נקראים גאשו זוקורי, אזור שהוכרז ע"י אונסק"ו כאתר מורשת עולמי. מתחילים בתצפית, יורדים למטה ומטיילים בין הבתים, מתרשמים ממלאכות היד של התושבים. נהנים מגלידת תה ירוק, למרות השלג , צופים בדגי הענק ששוחים להנאתם בין הבתים . יושבים לאכול, ארוחת צהריים על טטאמי, ללא נעליים באחת המסעדות.

ממשיכים לקאנאזאווה , בירת מחוז אישיקאווה (Ishikawa). קנאזוואה היא עיר תיירותית, מאד נעימה. מטיילים בגן קנרוקאן (Kenrokuen Garden) שנחשב לאחד משלושת הגנים היפים ביותר ביפן . לטירת קאנאזווה ברובע הסמוראים , לבית הסמוראים המשוחזר Nomura-ke Samurai House. ובערב לרובע היגאשי צ'איה (Higashi Chaya) רובע הגיישות עם בתי העץ העתיקים. ברובע זה נראה עבודות יד עם עלי זהב, התעשייה המפורסמת ביותר של העיר קנאזוואה. הרובע כולו, עם פנסי הרחוב העתיקים , תעלות המים וגשרוני העץ. אוכלים גלידה עם פתיתי זהב , נהנים ממופע גיישות. ולנים בקאנאזאווה.

10.4.18 קיוטו

10.4.18 לאחר ארוחת הבוקר, נוסעים לקיוטו. מתחילים את המסלול בגלידת טופו שלא נופלת…. ממשיכים למקדש השינטו – מקדש פאשימי אינארי Fushimi Inari-taisha . הידוע ב-12,000 השערים הכתומים שלו. שערי Torii שיוצרים רשת שבילים שמעטרת שביל הליכה יפה ליער של ה"הר הקדוש אינארי" (Mount Inari) שהוא חלק ממתחם המקדש ומתנשא לגובה של 233 מטרים. המקדש נבנה לכבודו של אל האורז והיין, אינארי, שלרב מוצג כשועל…

משם, עברנו במלון, שם שוב חיכו לנו המזוודות. ויצאנו למקדש הבודהיסטי המתוייר בקיוטו, מקדש קיומיזו-דרה (Kiyomizu-dera). יש לו מרפסת עץ עצומה על יתדות המאפשרת תצפית מרהיבה על העיר. אומרים שנבנה ללא שימוש במסמרים. ירדנו בדרך מקסימה לכוון מקדש קודאי ג'י. מקדש שינטו עם גן מקסים.

וסיימנו את היום בבית תה כייפי ולינה בקיוטו .

11.4.18 קיוטו

11.4.18 –  מתחילים במטעי הבמבוק ארשיימה (Arashiyama) . צועדים ביער קסום של עצי במבוק. ממשיכים לנהר הרגוע, בו קבענו עם המדריכ היפנית נבוקו*

התחלנו בסיור מפגודת הזהב –קינקאקוג'י (Kinkaku-ji)- היושב על שפת אגם, מצופה כולו זהב ומהווה סמל לארכיטקטורה היפנית המסורתית. פגודה שכולה מצופה זהב, בלב גן יפני יפהפה. המקדש היפה נשרף כליל לפני 65 שנה ושוחזר מחדש.  המשכנו למקדש הכסף גינקאקו-ג'י (Ginkaku-ji).

ומשם למקדש הזן ריואן-ג'י (Ryoan-ji). המפורסם בגן החצץ שבו.  בגן –  15 סלעים שלא ניתן לראות את כולם בו זמנית. זה גן הסלעים המפורסם ביפן. .

משם המשכנו לכיוון מקדש השינטו הגדול של קיוטו, מקדש הייאן (Heian Shrine).  ולדרך הפילוסופים (Philosopher's Path).מסלול שזכה לשם, כיהיה מסלול הליכתו היומי של הפרופסו לפילוסופיה, נישידה קיטארו. שדרה מהממת באורך 2 ק"מ, מלאה בעצי דובדבן, המשיקה לתעלות מים.

בערב – טיול ברובע גיון (Gion) שמקורותיו בימי הביניים, זה אזור הבילויים המסורתי של העיר. רחובות ובתים ציוריים, יפנים ותיירים לבושים בבגדים מסורתיים ואווירה נעימה.

ולסיום היום – הקרניבור שבינינו היה חייב לנסות את הקובה ביף…

ולסיום היום – הקרניבור שבינינו היה חייב לנסות את הקובה ביף…

12.4.18 הירושימה (Hiroshima), האי מיאג'ימה (Miyajima)

ולסיום, נסענו ברכבת הקליע (Bullet Train) להירושימה– העיר הראשונה שהופצצה בפצצה האטומית באוגוסט 1945 (מרחק  כ-330 ק"מ, זמן  כשעה ו-20 דקות).. ומשם בקלילות ביעילות יפנית מיטבית, במעבורת לאי מיאג'ימה.

כמובן שהתחלנו בצ'אי של סטארבוקס. נהננו ממקדש השינטו באיצוקושימה (Itsukushima Shrine) שנבנה לפני מאות שנים , כשהמיוחד פה, זה שהמקדש ושער הTorii  שלו נבנו על מים,  ובשעת הגאות הם נראים כצפים בים. וסביבנו משוטטים צבאים להנאתם..

עולים ברכבל להר מיסן (Mount Misen) ולנוף המדהים שנשקף ממנו. משם שבים להירושימה.

לפארק השלום (Peace Memorial Park) השוכן במרכז העיר, בו אנדרטאות לשלום.  וכמובן – מוזיאון השלום (Peace Memorial Museum), שמתרכז בתיאור נזקי הפצצה האטומית שהוטלה על העיר ב- 6 לאוגוסט 1945.בסבל של תושבי העיר שמאות אלפים מתושביה נהרגו ונפצעו מהפצצה.  בקצה הפארק מבנה הכנסייה המפורסם ששלד הכיפה שלו שרד את הפצצה.

ראינו את מצבת הילדים לזכרה של סאדאקו המסמלת את כל הילדים שנפגעו. סאדאקו לקתה ללוקמיה, ללאחר ששרדה את הפצצה בגיל שנתיים ונפטרה בגיל 12. בעת מחלתה יצרה אוריגמי של עגורים, כסמל לחיים ארוכים. האמונה היפנית אומרת שאדם חולה שיקפל 1000 עגורים – יבריא. אבל היא הספיקה לקפל רק 644…

לינה בהירושימה Grand Prince Hotel Hiroshima ולמחרת, חוזרים הביתה..

נוחות ועלות

יפן מאוד נוחה לטיול. עלות לינה לזוג - בממוצע לא עלתה על $100 בלילה. החדרים קטנים , אבל בקושי נמצאים בהם. שווה לנסות גם ריוקנים (Ryokan) - בתי אירוח בסגנון מסורתי , עם ארוחה ומרחצאות (אונסן).

הרכבות

הרכבת מדוייקות לרמת הדקה ולרמת העצירה על הרציף (איפה שמסומן לקרון לעצור, שם תיפתח הדלת…) . קיים גם פסלנסיעה יומית ללא הגבלה ברכבות JR במטרופולין טוקיו .

כרטיס JR PASS

הזמנו כרטיס JR PASS. לפי המסלול שתכננו. הכרטיס מגיע עם FedEx . ומפעילים אותו ליד הרכבת המהירה (Narita Express). אפשר לשריין מקומות לנסיעה באשנבי השירות.

שרות מזוודות

שירות שליחת מזוודות Takuhaibin- מוסרים את המזוודות במלון ואת כתובת המלון אליו הן צריכות להגיע, והן מגיעות 24 שעות לאחר מכן. מדהים, מקל על הדרך ללא רכב. המחיר מחושב לפי המשקל והמרחק.

שירותים תרתי משמע

בתחנות רכבת ובאטרקציות יש שירותים מתקדמים ונקיים ברמות על..

אתר מצויין

אתר אינטרנט המצוין Japan-guide.com. מקיף וכולל מידע, מסלולים ועוד.

טלפון בציבור

לא מקובל לדבר בטלפון במקום ציבורי (גם לא בקרון רכבת) ולא לאכול ברחוב. אין פחים ברחוב או בפארקים!

טיפים

ביפן לא נהוג להשאיר טיפ במסעדות ולנותני שירות. אם לוקחים הדרכה, רצוי להביא מתנה מתכלה ולא חפצים שאין בהם שימוש

טיול אחר

Summary
טיולים - יפן, טיול זוגי
Article Name
Description
טיולים - יפן. בלוג טיולים. טיול זוגי לשבוע ליפן. טוקיו, רובע הראג'וקו, שיבויה, השינקנסן, האקונה היפה. פריחת הדובדבן, הסאקורה. רויקאן מסורתי, אונסן.טאקאיאמה היפה, שיראקווה גו, קאנאזווה, קיוטו,  מקדשי השינטו, מטעי הבמבוק ארשיימה, דרך הפילוסופים, רכבת הקליע, הירושימה,ועוד