קופנהגן

טיולים - קופנהגן, בית דנמרק

טיולים, בעיר קופנהגן.

עיר הבירה של הדנים שמדורגים בין האנשים המאושרים בעולם. קופנהגן, הבירה התוססת של דנמרק מערבבת היסטוריה, ארכיטקטורה ותרבות עם קיימות, אופניים וטבע.

ארמונות, פינות חן נסתרות של העיר. הנמל, המסעדות והאטרקציות. עיר שמשלבת חשיבה ירוקה עם כושר וכיף. ההיסטוריה נמצאת בכל מקום – רחובות מרוצפים אבן, ארמונות, פארקים, מזרקות ופסלים.

תענוגות הנמל החדש (Nyhavv), הבתים הציוריים, שיט תעלות, ארמון אמאליאנבורג השייך למשפחת המלוכה הדנית. יחד עם פארק השעשועית בון בון לנד וגני טיבולי. כייף גדול.

למה גם בלוג טיולים

מאמינה גדולה ב"גם וגם".  שילוב בין עשייה והגשמה עצמית, לבין חיים בבריאות ושלווה. כשזה כולל גם תחושת שייכות, משפחתיות, זוגיות ו/או חיי קהילה. כמו גם – תזונה בריאה, פעילות גופנית, תחושת משמעות, טיולים,  אורח חיים בריא, וקצב חיים נוח.

כיון שכולנו בעשייה מתמדת, הפסקות הטבע והטיולים, הם חלק בלתי נפרד מאורח חיינו. מקווה שהטיולים שלנו יעשו לכם חשק ומוטיבציה לטיולי טבע בארץ ובעולם.

קופנהגן, לפני ואחרי ההפלגה בים הבלטי

שייט תעלות והיכרות עם העיר​

25.07.2017 – הגענו לדנמרק, בירת דנמרק, עיר יפהפיה , מלאה באופניים, צריחים כנסיות, פארקים, מזרקות ופסלים. אספנו את הרכב ונסענו למלון טיבולי . פגשנו במלון את הוריי שיוצאים איתנו להפלגה לכבוד גיוסה של ביתנו הבכורה.

יצאנו לנמל החדש (Nyhavv), טיילנו לשפת תעלת ניהאבן, ראינו את הבתים הציוריים והצבעוניים, ואת הסירות העוגנות בה. וכולנו הצטרפנו לשיט תעלות, בסירה בתעלות קופנהגן. השייט יוצא כל חצי שעה, מלווה בהסבר ועובר ליד שכונת יוקרה, שהוקמה על בסיס צבאי.  צופים על היהלום השחור, בית האופרה, הפסל המפורסם של בת הים הקטנה (The Little Mermaid), שאגב, לדעתי, ממש לא מרגש.  ועוד פינות עתיקות וקסומות של קופנהגן: בית העירייה ,ארמון אמאליאנבורג השייך למשפחת המלוכה הדנית ובו מתבצע טקס חילופי משמרות מדי יום בשעה 12:00 , בתי סירות ועוד. השייט נמשך כשעה, מלווה בהסברים באנגלית ובדנית, חוויה מקסימה וכייפית להיכרות ראשונית עם העיר.

קופנהגן -פארק BonBonlan​

26.07.2017 – למחרת בבוקר נתנו לסבא וסבתא להינות מקופנהגן הרגועה יותר, ונסענו עם הילדים לפארק השעשועים בון בון לנד .  BONBONLAND , שנמצא צפונית לקופנהגן,  מלא רכבות הרים, מתקנים לכל הגילאים כייף גדול . פארק שייסד בעל חברת הממתקים וזה מאוד מורגש בפארק. יש אטרקציות לכל הגילאים. כייף גדול.

גני טיבולי Tivoli Gardens​

27.07.2017 – בערב, נהננו מכמות האופניים הלא הגיונית שיש כאן. אחת הדרכים המוצלחות לסייר בעיר היא באופניים. קופנהגן היא עיר שטוחה ומרושתת כולה בשבילי אופניים מצויינים. יש סיורי אופניים מודרכים, וניתן גם  לרכב באופן עצמאי ללא הדרכה באופניים שמוצעים לרכיבה חינם ברחבי העיר. (מאחד מעשרות חניוני האופניים הפזורים במרכז העיר תמורת פיקדון המוחזר בעת החזרתם).

אנחנו צעדנו לגני טיבולי –  מדובר בפארק עתיק שהוקם ב-1843,  ובו מתקנים כמו לונה פארק "של פעם"  וביניהם גם מתקני שעשועים שהורכבו בהשראת הסופר הלאומי האנס כריסטיאן אנדרסן . אמנם, רק חזרנו מBONBONLAND וממש לא באנו בשביל פארק השעשועים. אבל, המקום מזמין בזכות אלפי הפרחים הצבעוניים, הבריכות, מדשאות, גלידריות, מסעדות ובתי קפה. ובערב –  מוסיקה, אלפי נוריות ובשעת הסגירה גם  מופעי זיקוקי דינור ומופעי מים.  ולמחרת – עלינו להפלגה בת 9 ימים לסקנדינביה, רוסיה והמדינות הבלטיות .

קופנהגן - אחרי ההפלגה​

04.08.2017 בסיום ההפלגה חזרנו לקופנהגן. ללילה נוסף, אני וביתי שעמדה להתגייס כמדאג"ית יצאנו לריצה הכנה בניהבן..,ואח"כ עם כולם לטייל  במדרחוב סטרויט (שיש הטוענים שהוא הארוך ביותר באירופה). מדרחוב עם חנויות רבות, כמו גם הופעות רחוב, מזרקות ואווירה.

על הדרך, ראינו עוד מספר "אטרקציות", כמו ארמון רוזנבורג (Rosenborg Castle) שמשמש כמוזיאון לתולדות המלוכה. כיכר העיריה עם השעון האסטרונומי הגדול.  ועוד .

ונפרדים לטיול המשך של המשפחה המצומצמת – לאיסלנד ..

Wellness-Nutrition- Health​

“The Best Way To Get Started Is To Quit Talking And Begin Doing.” – Walt Disney

קורסים שאסור לפספס

“Stress should be a powerful driving force, not an obstacle.” Bill Phillips

Summary
טיול בקופנהגן, דנמרק, לפני ואחרי ההפלגה בים הבלטי
Article Name
Description
המלצות על טיולים לבד, ביחד, בזוג ועם המשפחה. טיול בקופנהגן, דנמרק, לפני ואחרי ההפלגה בים הבלטי. טיול בקופנהגן, דנמרק, לפני ואחרי ההפלגה בים הבלטי. הנמל החדש Nyhavv, גני טיבולי, בון בון לאנד.