דולומיטים - צפון איטליה

איטליה - טרק משפחתי בדולומיטים, וחוויות בצפון איטליה.​

2014 – נסיעה משפחתית לכבוד בר המצווה של הבן לצפון איטליה. אחרי הנחיתה, שכרנו רכב והתחלנו להצפין לכוון ריבה דל גרדה, העברנו את היום במפלי וורונה ומשם המשכנו לנקודת התחלת הטרק – אגם ברייס המהמם.

ביום הראשון למסלול כל אחד עם כל הציוד על הגב ומקלות הליכה. מתחילים בהקפת אגם ברייס מטפסים לרפיוג'י Bella,  ממשיכים לרפיוג'י Sennes, והלאה עד לPederu, רפיוג'י מקסים שנמצא בעמק פתוח ויפהפה, חוויה לא קלה, אבל מאוד מומלצת.

בהמשך, עולים מPederu לגלידה בFennes , לאגם, בגשם שוטף  לCappana alpina  ולבסוף, לרפיוג'י המקסים Scotoni.

למחרת – המשכנו לטפס לכוון לאגוזי , עוברים קו ביצורים של הכוחות האוסטרים  יורדים לפאסו פלצרגו, לכוס קפה ושוקו חם, והלאה עד לרפיוג'י Scoiattoli. רפיוג'י מקסים, ליד חמשת שיני הסלע הגדולות (צינקווה טורי) .

נפרדנו מהרפיוג'י לכוון קורטינה , שם המשכנו בפארק חבלים, עליה למרמולדה ומשחקי שלג, אלפ די סיוזי  ורפטינג בדימארו.

לבסוף- Lago di tovel  ואגם גארדה. ישנו בParco termale del garda, ונהנינו מגארדה-לנד, אקווה פארק, ארוחת אבירים, שמורת המפלים במולינה  ומסירמיונה היפה. היה וווואו

למה גם בלוג טיולים

מאמינה בשילוב בין עשייה והגשמה עצמית, לבין חיים בבריאות ושלווה. כשזה כולל גם תחושת שייכות, משפחתיות, זוגיות ו/או חיי קהילה. כמו גם – תזונה בריאה, פעילות גופנית, תחושת משמעות ומטרה, טיולים, "אמבטיית טבע", אורח חיים בריא, וקצב חיים נוח.

כיון שכולנו בעשייה מתמדת, הפסקות הטבע והטיולים, הם חלק בלתי נפרד מאורח חיינו. וכיון שגם אני עוקבת ולמדת מטיולים של אחרים – מקווה שגם הטיולים שלנו יעשו לכם חשק ומוטיבציה לטיולי טבע בארץ ובעולם.

אגם ברייס- רפיוג'י Pederu​

בבוקר – כל אחד עם כל הציוד על הגב (תיק גב, 2 בקבוקי מים ..ביגוד להחלפה, כפכפים, כפפות, שכמיית גשם, כלי רחצה ומגבת קטנה, כריכים, חטיפי דגנים, פירות יבשים ואגוזים) כובע שמש, מצלמה ומקלות הליכה. מתחילים בהקפת אגם ברייס ומטפסים…ביום הראשון, חוסר מודעות למהות המסלול ו/או בטחון מופרז ביכולות, גרמו לנו להרביץ יום שנחשב יחסית קשה, ולהאריך אותו… בכל מקרה – בגלל שלא היה מקום ברפיוג'י הראשון, קצת הגזמנו..  המסלול מתחיל בהקפת אגם בראיס בדרך מסודרת ויפהפיה עם תצפיות על האגם דרך העצים. עד לשלט עץ גדול המכוון  ל Alta Via Della Dolomiti . מתחילים לטפס, כשהטיפוס עד לרפיוג ביילה הוא גם הראשון וגם אחד הקשים ב AV1 . משם ממשיכים לרפיוג הפרטי סנס (Sennes) בו רבים מסיימים את היום הראשון. חלקנו כבר היינו מאוד עייפים, אבל מזל שיצאנו מוקדם ושהנוף כ”כ יפה..

וכך, לבסוף, עברנו גם את רפיוג'י Fodara Vedia ימינה , בשיפוע תלול עד לרפיוג'י הפרטי  Pederu שנמצא בעמק הפתוח  (יש אנשים שעושים א החלק הזה ביומיים ואז לוקחים מונית שירות מהרפיוג").

רפיוג'י Pederu - רפיוג'י Scotoni

ביום השני – יצאנו רעננים לדרך העולה מPederu לFanes , רפיוג'י פרטי, שם נהננו מקצת מנוחה וגלידה.

לאחר מכן – טיפוס תלול לכוון אגם סנס הקטן.  והאמיצה שבינינו טבלה במים הקפואים לצידן  של הפרות המשוטטות…המשכנו לצעוד, התחיל לטפטף…חצינו אחו רחב ועמוס בסוסים ופרות, הגשם התגבר (וגם הקור)…בגשם שוטף וקפוא ירדנו בירידה תלולה לCappana Alpina שם זכינו להתחמם ולהינות ממרק ושוקו חם.

בסיום הגשם, עלינו טיפוס תלול אבל חמים, נעים ויפהפה, לפאס (Forc del Lago). ומשם יורדים ורואים את אגם לאגזוי.ואז עוד טיפוס תלול לכוון רפיוג לאגזוי, רואים את האגם ופונים ימינה לרפיוג'י שהזמנו – סקוטוני (Scotoni).

וכך הגענו בחולצות קצרות לרפיוג'י המקסים Scotoni, הילדים שיחקו עם הלמות שהיו במקום, וכולנו נהננו ממשחקי קלפים (ששכחתי להזכיר שהבאנו איתנו) .

רפיוג'י Scotoni - רפיוג'י Scoiattoli

ביום השלישי – ילד אחד עם דלקת גרון…ממשיכים לטפס לכוון רפיוג לאגזוי. יש תצפית נהדרת, ועוברים בקו הביצורים של הכוחות האוסטריים במלחמת העולם ה I.  עם מנהרות שנשארו מהמלחמה ואפשר להיכנס אליהן.

בדיוק כשהגענו צילמו סרט בטבע המטורף שיש שם.  ירדנו לפאסו פלצרגו, לכוס קפה ושוקו חם.

למרות שניתן להשלים את המסלול ברכבל מלאגזוי , לצעוד 3 ק"מ ואז ברכבל נוסף לרפיוג'י שלנו . בחרנו בצעידה בגשם קל ונוף ירוק עד לרפיוג'י Scoiattoli. רפיוג'י פרטי, מקסים, ליד חמשת שיני הסלע הגדולות (צינקווה טורי) עליהם ראינו מטפסי צוקים וצמוד אליו רפיוג'י קטן נוסף שגם שמו – צינקווה טורי.

צפון איטליה, אתגרים באיזור קורטינה

ביום הרביעי – חששנו לטפס עם הילדים בסולמות ובכבלים ומראש – הזמנו מקום בקורטינה (Cortina d'Ampezzo). עיירה ציורית, פיצות ענקיות, גלידות נפלאות ו-טריאתלון הדולומיטים.

אני והילדים נסענו באוטובוס לכוון המלון ורונן לקח אוטובוס אחר, כדי לחזור ולהביא את הרכב שחיכה לנו במלון הראשון.

התפנקנו יומיים  במלון ספא Faloria Mountain Spa Resort בכפר השקט זואל די סופרה, עם נוף יפהפה של העמק והרי הדולומיטים. מרכז בריאות שממוקם בבסיסה של מקפצת הסקי האולימפית.

שם בילינו גם בפארק החבלים הנהדר – קורטינה אדרנלין סנטר: Parco Avventura.

משם התקדמנו לאיטנו לכוון גארדה, עברנו 2 מעברי הרים יפהפיים:מעבר הרים Falzarego , מעבר הרים passo pordoi יש רכבל, ממנו יש תצפית למרמולדה – יומיים בקאנזיי, ישנו ב  Hotel Garni Gonzaga  שנמצא ליד מעלית הסקי סלה רונדה (Sella Ronda), עם נופים יפהפים לעבר הרי הדולומיטים.  למחרת עלינו למשחקי שלג במרמולדה. ולסיום האיזור, יצאנו לטיול מקסים באלפ די סיוזי Alpe di Siusi, למגלשות מכוניות בעיירה, ולרפטינג בדימארו, 12 ק"מ מהמלון שלנו במדונה די קמפיליו, ב Cristal Palace Hotel.

אגם טובל - וחוויות מגארדה

בדרכנו לכוון גארדה, טיילנו ב Lago di Tovel אגם יפהפה, מוקף יערות עצי מחט.  ולסיום הטיול ישנו במלון פארקו תרמאלה די וילה דיי צ'דרי (Parco Termale di Villa Dei Cedri) שבתוך שטחי הספא התרמי גארדה (Garda), ובו בריכות טבעיות עם מעיינות חמים. לקחנו חדר משפחתי שהתברר כיחידת אירוח עם ג'קוזי. וסלסלה עם מצרכים רבים לארוחת בוקר במטבחון.

בגארדה הילדים (ואנחנו), רכשנו כרטיסים לחסוך תורים, וחגגנו ב: גארדה-לנד, אקווה פארק, ארוחת אבירים, שמורת המפלים במולינה – Parco delle cascate מסלול חמוד עם מפלים, נדנדה ואומגה לתוך המפל, וטיול בסירמיונה היפה ובמצודת Rocca Scaligera

מומלץ, מומלץ, מומלץ. חוויה משפחתית מאחדת – תענוג.

Alta Via - AV

גולת הכותרת של מסלולי ההליכה בדולומיטים - AV = דרכי גובה , המפורסמים בהם: AV1 קל יותר, ו-AV2 קשה יותר. חשוב לזכור שהרעיון הוא מסלולל מתוכנן מבקתה לבקתה.

בקתות פרטיות וציבוריות - רפיוג'ים

התחלנו עם הילדים ברפיוג'י פרטיים מקסימים. חשוב להזמין הרבה זמן מראש. ישגם כאלה עם לינה משותפת (Dormitory) ויש הנחה של 50% לחברי המועדון האלפיני על המחיר ברפיוגי הציבורי.

גארדה

לסיום הטרק, נסענו לגארדה. ממליצים בחום על כרטיסים לחסוך תורים. ועל לינה בצימר במלון מדהים - פארקו תרמאלה די וילה דיי צ'דרי (Parco Termale di Villa Dei Cedri)

טיפים

ציוד
קרא עוד
תמעיטו בבגדים כבדים , אנחנו היינו בעיקר עם קצרים ומסנן קרינה, למעט החלק הקפוא והגשום. קחו פליז דק ובעיקר ציוד נגד גשם (וכפפות שוות), נעלי הליכה, כובע, מים, נשנושים ומקלות הליכה.
אגם ברייס
ממליצים בחום שלא להתחיל את הטרק ביום ההגעה אלא לישון לילה באגם ברייס.
רפיוג'י
קרא עוד
כשאתם מזמינים רפיוג'י שימו לב - גם להזמין מוקדם וגם לכך שיש פרטיים ויש ציבוריים..חשוב להביא כפכפים, לרב מבקשים לחלוץ נעליים בכניסה לרפיוג'י
זמנים
מומלץ לבדוק מתי צריך להגיע לרפוג'י שלא תגיעו מאוחר מדי ותאחרו לארוחת הערב....
הקודם
הבא

לטיולים שלנו באיטליה

גלריית תמונות

Wellness-Nutrition- Health​

“The Best Way To Get Started Is To Quit Talking And Begin Doing.” – Walt Disney

קורסים וספרונים שאסור לפספס

“Stress should be a powerful driving force, not an obstacle.” Bill Phillips

Summary
טיולים - איטליה, דולומיטים
Article Name
Description
טיולים - איטליה, דולומיטים. בלוג טיולים. טרק משפחתי, צפון איטליה, ריבה דל גרדה, מפלי ורונה, אגם ברייס, רפיוג'י, קורטינה, VIA DELLA DOLOMITI, מרמולדה, סרמיונה.