טנזניה זנזיבר

בלוג טיולים טנזניה - זנזיבר

מאמינה בשילוב בין עשייה והגשמה עצמית, לבין חיים בבריאות ושלווה. כשזה כולל גם תחושת שייכות, משפחתיות, זוגיות ו/או חיי קהילה. כמו גם – תזונה בריאה, פעילות גופנית, תחושת משמעות ומטרה, טיולים, "אמבטיית טבע", ואורח חיים בריא.

כיון שכולנו בעשייה מתמדת, הפסקות הטבע והטיולים, הם חלק בלתי נפרד מאורח חיינו. וכיון שגם אני עוקבת ולמדת מטיולים של אחרים – מקווה שגם הטיולים שלנו יעשו לכם חשק ומוטיבציה לטיולי טבע בארץ ובעולם.

טנזניה-זנזיבר 2019

ספארי בטנזניה ולסיום – זנזיבר.

אמנם אנחנו כמשפחה מטיילת, מעדיפים טיולים דרך הרגליים, אבל אי אפשר לוותר על לחוות את הטבע ובעלי החיים באפריקה. לכן עשינו טיול טרם הגיוס של הבן, בעזרת "עולם אחר" .

התחלנו בטנזניה. לאחר הנחיתה בנמל התעופה קילימנג'רו, פגשנו את ג'רי, נהג ספארי מקסים שמכיר את כל סודות אפריקה. התחלנו בהכרות עם השבטים: ההדזבה, הדטוגה, המסאים  והבנטו. משם, הגענו אל הלודג'   Acaia farm lodge .

למחרת – נסענו לשמורת טרנגירי (Tarangire National Park) עם עצי הבאובב, עדרי הפילים, היפופוטמים, אריות, נמרים וצבועים.באפלו, גנו, זברות, ג‘ירפות ועוד. משם עברנו  אל Escarpment Luxury Lodge במניארה

ביום השלישי , יצאנו לקלדרת נגורונגורו (Ngorongoro Crater) שנוצרה כתוצאה מקריסת הר הגעש . טבע מדהים! נוסעים ורואים את הקירות התלולים המקיפים את המכתש בגובה של כ-600 מטרים. ספארי אמיתי – קרנפים, צבועים, פילים עדרי גנו ג'ירפות וזברות.  אוכלים צהריים  לצד הציפורים והקופים. וממשיכים לשבט המסאי, בשמלות האדומות. הילדים מצטרפים ל”ריקוד הקפיצות“, רואים את בית הספר וממשיכים ללודג' בנדוטו.  Lake Ndutu Luxury Lodge .

ביומיים הבאים היינו בצפון שמורת סרנגטי (Serengeti National Park)  כאן רואים אלפי גנו וזברות  בתנועה לכוון שמורה הלאומית מסאי מרה שבקניה. צופים המומים ב"נדידה הגדולה" של העדרים העצומים של הגנו,החוצים את נהר המרה השורץ תנינים. רואים איך התנין תופס את החלש שבעדר, (וגם איך הצליח לברוח). וכראוי לשרשרת המזון – את הנשרים ועוד עופות דורסים שממתינות לשאריות…

הספקנו לראות כבר אריה ולביאה בפעולה, בבונים שגונבים להם את הצייד… מצאנו נמר, ומשפחת אריות סועדת את ליבה בג'ירפה מסכנה…ישנו בOle serai kogatende  .שבהתאם להנחיות, אסור לצאת משם לבד בלילה. ואכן מצאנו עקבות של היפופותם עם בוקר..

לסיום החוויה יצאנו לאי זנזיבר (Zanzibar), חלק ממדינת טנזניה. ל "אי התבלינים", שנורקלים ושחיה עם דולפינים, קוקוסים, חד"כ, שחיה, והמון שלווה.

לינה ב TUI Blue Bahari Zanzibar וחזרה לישראל.

טנזניה,השבטים ומניארה

17.08.2019 –  יצאנו בטיסה ישירה לטנזניה. נוחתים בנמל התעופה קילימנג'רו, ולאחר עבודת ניירת, מגיעים לקבלת פנים של שבט המסאי בנמל התעופה. יוצאים לפגוש את ג'רי הנהג המדהים שילווה אותנו, אוכלים קצת אננס טרי. פוגשים את הקבוצה המאורגנת עם לירי, נכדו של מוטי קירשנבאום ז"ל.

נוסעים לארוחת בוקר, כבר בנסיעה זוכים לראות איך חיים כאן אנשי המקום. ועל הדרך – שלט ברוכים הבאים בעברית..

ממשיכים לביקור בשבט הדזבה שישן במערות ובחללים בגזעי הבאובב בעונה הגשומה .  או בסוכות מצמחים מקומיים בעונה היבשה. כשאין מים – לועסים שורשים , ונעזרים בהם כדי לא להתייבש.

הנשים מלקטות, הגברים צדים עם חץ וקשת  (גם הילדים מנסים), לומדים להדליק אש, לרקוד, להתחבר ולהכיר עולם אחר.

והלאה, לשבט הבנטו -דטוגה, שחיים בבקתות מלבנים העשויות בוץ. חלק מהגברים נודדים עם עדרי הצאן, חלק  מהם עוסקים  בנפחות, מתיכים מתכות ומכינים ראשי חיצים ותכשיטים. והנשים – נשארות עם הילדים. ממשיכים במסלול ספארי חוויתי בין חיות הבר. אל הלודג' המקסים :  Acaia farm lodge .

קבלת פנים מחממת את הלב, עם משקה קר, מגבת רטובה וחדר משגע.. שכשוך בבריכה, כשעוד יש אור ומותר..ארוחת ערב ומתכוננים להמשך.

שמורת טרנגירי (Tarangire National Park)

18.08.2019 – קמים, עולים לג'יפ ויוצאים לחוות את הסוואנות של שמורת טרנגירי. בדרך פוגשים משפחת בבונים, ומלא ציפורים. מגיעים לספארי בשמורה. המקום מלא בעצי באובב, עופות עדרי פילים, היפופוטמים,  אריות, נמרים וצבועים.  כמו גם באפלו,  גנו, אימפלות, זברות, ג‘ירפות ועוד.

ג'רי מסביר לנו. על ההתנהלות של בני האדם ובעלי החיים. איך להסתכל ומה לעשות. ואנו חווים צייד, אריה בפעולה (שאח"כ הבבונים גנבו לו את הצייד)…

לאחר מכן, ג'רי המדהים לקח אותנו למקומם הסודי של אריות השמורה. די מפחיד לחשוב שזה רק אנחנו והם ( קצת תחושה של "פארק היורה"). ג'רי מסביר מה מרגיע אותם, איך יודעים אם הם לא מרוצים ו-נגמר טוב ..

משם אל עוד לודג' מהמם Escarpment Luxury Lodge במניארה. עם בריכה לטבע, וחדר שקשה לעזוב..

קלדרת נגורונגורו (Ngorongoro Crater)

19.08.2019 – יצאנו אל המכתש המפורסם ביותר באפריקה, שנוצר כתוצאה מקריסת של הר הגעש נגורונגורו. נוסעים בג'יפ כשהקירות התלולים מקיפים אותנו. במכתש חיים קרנפים, צבועים, פילים ועדרי גנו וזברות. עושים "סלפי"  עם בע"ח.

אוכלים ארוחת צהריים בשטח, בלב השמורה , כשסביבנו קופים ועופות דורסים. פיקניק חוויתי…רואים את ההסוואה המדהימה של הטבע. הררי היפופוטמים בבריכה,  3 אריות שכמעט לא רואים בסוואנה, לביאה משוטטת בבטחון בין הג'יפים וממתינה לטרף. צבוע ונשר שכבר מצאו משהו לאכול..זברות שלוגמות מים בנהר, מזדקפות לשמע רחש חשוד ובורחות יחדיו..

ממשיכים להכיר את ביתם של המסאים. נוסעים לכפר אותנטי. השבט חי בבקתות מענפים עם בוץ וגללים. מתפרנסים מרעיית צאן ובקר ונחשבים לציידים מומחים. המסורתיים שבשבט ניזונים בעיקר מדם וחלב הבקר..הילדים הצעירים כבר לומדים בבית ספר. בתחילה בכיתה מאולתרת בכפר, ובהמשך – צועדים 10 ק"מ מדי יום עד לבית הספר. בני השבט לבושים שמלות אדומות, חיים חיי נוודים למחצה. משמרים טקסים מסורתיים כמו ”ריקוד הקפיצות“, אליו הצטרפו הילדים. בדרך המאובקת התחלנו לחוות את המסיכות (שיחזרו אלינו בקורונה) , ראינו את פרי הבאובב.

נסענו ללודג' מקסים באיזור נדוטו.  Lake Ndutu Luxury Lodge . . חלקנו קפצו לבריכה. ושעה לאחר מכן, .יוצאים שוב לחפש צ'יטה ומשפחת אריות   שג'רי שמע שנמצאות באיזור. ומצליחים …2 צ'יטות מקסימות ומשפחת אריות שסועדת שאריות של ג'ירפה…

צפון שמורת סרנגטי (Serengeti National Park)

20.08.2019 – ממשיכים הלאה לצפון הסרנגטי. למקום בו  מתקבצים באזור אלפי גנו וזברות בשיירות  צפונה למסאי מרה שבקניה. על הדרך רואים גנו, זברות, ג'ירפות, אנטילופות.. נסיעה ארוכה ומהממת. בכל רגע עוד עדרים של חיות..

את ארוחת הצהריים אוכלים בלב הטבע של השמורה. ומגיעים ללודג' מקסים (וקצת מבהיל) על הטבע… Ole serai kogatende ממנו ניתן לצאת לארוחת ערב, רק עם ליווי.

21.08.2019 – רואים את הנדידה הגדולה, מעל ל2 מליון גנו, זברות וצבאי תומסון נודדים בעקבות העשב המתחדש. עדרים ענקיים שחוצים את נהר המרה השורץ תנינים.  שומעים את הקולות, רואים את התנין משוטט ביניהם, אחד שכמעט נתפס והצליח להמלט, וכאלה שנפלו לשיני הטורפים. ומהצד, עייט, מרבו ונשרים, ממתינים ונלחמים על הנבלות.

ושם, בלב הטבע הפראי, עוצרים לקפה… מוצאים את הנמר..(ובדיוק אז- חייבים לצאת לשחרר נוזלים…) מפחיד ומקסים.

ולסיום - האי זנזיבר

22.08.2019 – לסיום, נוסעים לאי זנזיבר. עוני נוראי לצד בתי מלון מדהימים. לנים  ב  TUI Blue Bahari Zanzibar

קוקוסים, אננסים, חדר כושר, בריכה, טניס, שלווה וספורט משפחתי. חולות לבנים , שוניות אלמוגים, טיול ביער גשם ירוק. שייט לשנרקל עם דגים ודולפינים, מים כחולים וצלולים.

היה WOW ..

מסלול בטנזניה

שמורות – סרנגטי, טרנגירי ונגורונגורו + טיסת פנים משמורת הסרנגטי לזנזיבר

השבטים

למרות שמסחרי - מאוד מעניין: ציידים לקטים, בקתות בוץ, הלימודים, החיים בעולם אחר

לא יאמן

נדידת הגנו ממישורי סרנגטי, לעבר מסאי מארה שבקניה. התנינים, הנשרים, מדהים..

זנזיבר

ביום נפלא, לטיול מרתק, לא לוותר על הדולפינים...

טיול אטרקציות

לפלנד

טיול אחר

יפן
Wellness-Nutrition- Health​

“The Best Way To Get Started Is To Quit Talking And Begin Doing.” – Walt Disney

קורסים שאסור לפספס

“Stress should be a powerful driving force, not an obstacle.” Bill Phillips

Summary
טיולים - טנזניה, זנזיבר
Article Name
Description
טיולים - טנזניה, זנזיבר . טיול משפחתי, חלק מבלוג הטיולים שלנו. ספארי באפריקה, טנזניה, מתחילים בארושה, Manyara .טרנגירי Tarangire, קלדרת נגורונגורו, Ngorongoro , סרנגטי Serengeti, ומסיימים בזנזיבר. טבע מדהים, ההנדידה הגדולה,. מומלץ בחום. היה תענוג. הגלריה היא חלק מהמלצות לטיולים , לחוויות ולשיפור איכות החיים. https://wellnessclub.co.il