מצוק הצינים - צפון הערבה ומזרח הנגב

צפון הערבה ומזרח הנגב

טיולים בצפון שמורת מדבר יהודה, שמורת המכתשים בעין-יהב, נחל שיזף, שמורת מצוק הצינים ועשוש. מסלולי שמורת מצוק הצינים, כוללים גם את עין עבדת, עין עקב, אחוזת קבר בן גוריון ועוד.

מצוק הצינים

שמורת טבע מצוק הצינים – באיזור הר הנגב. השמורה השלישית בגודלה בישראל.

טיולון קצר (כ-5 ק"מ) במצוק הצינים (שאפשר להאריך ולעשות גם מקניון עין עבדת לעבר קניון נחל חווה).

יוצאים מהר סהרונים  ("חאן סהרונים") לפרסת נקרות. טיולון מושלם בנופים מדהימים, ממשיכים עם השביל האדום, לכוון מעלה דקלים. בפיצול שבילים המשכנו במסלול הירוק, לאחר מעבר בפרסת נקרות, כפי שהנהר חצב את מסלולו בסלעים (צורת פרסה).ומעבר בגבים (הריקים ממים, בזמן טיולנו). ממשיכים בשביל הכחול אל עין סהרונים והלאה עד  לנקודה בה התחלנו את הטיול.

עין יהב

מאגר נקרות – המאגר הראשון שהוקם בערבה, במטרה לאגור את מי השיטפונות מנחל נקרות, לווסת את הזרימה זרימה ולשמור על האיזור והחקלאות מפני הצפות. אפשר להגיע למספר נקודות תצפית סביב האגם. וכמובן – אחרי מסלול אתגרי – גם להכנס ולשחות בין עצי האשל, להינות מהקרקע החולית, והמים הקרירים.

סביב האגם מספר נקודות תצפית –  ליד מתקן המים של מקורות. ניתן לראות גם את ההמאגר המקורה – מאגר שיזף, . אם מקיפים את הגדר של מאגר שיזף. יש תצפיות נוספות. ומקומות כייפים לפק"ל. 

**מגיעים למאגר ברכב מצומת הכניסה למושב עין יהב , לכוון השטחים החקלאיים ומשם לשביל עפר שמוביל לחלקו הדרומי של המאגר. 

*מצפור חופירה – סמוך לחממות של עין-יהב, ליד אבן גבול 94. יש סככת תצפית של קק"ל. אם לא הצלחתם לתאם הדרכה, אפשר להגיע בלילה עם פק"ל לתצפית כוכבים עצמית.

מסלולי טיול נוספים באיזור ים המלח ומדבר יהודה

כוכבים בערבה

אפשר להזמין תצפית כוכבים מודרכת . או להזמין מקום בקראוון

חשש שטפונות?

מומלץ לבדוק מה המצב ואם יש התראות - באתר השירות המטאורולוגי

חוות האנטילופות

במושב צופר - ספארי ברוח אפריקאית, עם הדרכה והסברים על חיות החווה . כמו גם על הסרטנים הכחולים. סיור ספארי בין עדרים בשטח הפתוח וועוד

טיול קרוב - נחל ורדית ברק

לעוד טיולים בדרום הארץ ​

טיול קרוב - נחל חווה

לעוד טיולים בדרום הארץ