איסלנד ארץ הקרח והאש

טיולים איסלנד - Iceland

טיול משפחתי, איסלנד – Iceland. עם Another Iceland : ריקייאוויק, מפלי גלימור, מעגל הזהב, גייזר, לגונת הקרחונים, אקוריירי, לוויתנים, כלבי ים, הלגונה הכחולה.

8 ימים להקיף ולחוות את איסלנד..טיול  משפחתי בנהיגה עצמית. בעזרת גיא מ Another Iceland שזרם עם כל הבקשות שלנו ויצר ביחד איתנו טיול מדהים, מקיף איסלנד.

איסלנד היא מדינה שהפכה ליעד פופולרי לחובבי טבע.  לראות את הנופים המרהיבים, הקרחונים, ההרים והעמקים. יש באיסלנד מספר רב של מסלולי טרקים, טיולים, רכיבה על סוסים ועוד.

הגענו לאיסלנד בבוקר, משפחה בת 5 נפשות: זוג +שלושה ילדים בגילאי 12,16,18.

למרות החששות משעות הנסיעה, בתור אוהבי טבע וטיולים. בכ”ז בזכות הנופים המדהימים והמשתנים, הפעילויות והעצירות – היה מהמם. אם יש לכם יותר זמן, הייתי מוסיפה גם יומיים שלושה של טרק בתוך איסלנד.

1. אוספים את הרכב בשדה התעופה – טיול בריקייאוויק, מפלי גלימור, הילדים והלבה.
  2. מעגל הזהב – טיול בשלושה אתרים שהם קלאסיקה איסלנדית.
  3. נוף פנורמי בחוף הדרומי – מפל סליאלנדפוס, סימולטור רעידות אדמה, מפל סקופגוס,החופים השחורים בויק
  4. טבע פראי בפארק סקפטאפל , המפל השחור, לגונת הקרחונים.
  5. הפיורדים המזרחיים – "המזרח הרחוק של איסלנד"
  6. מפל דטיפוס העוצמתי באירופה – אגם מיוואטן בית הקיץ של עופות המים, מכתש ויטי ושמורת דימבורגיר.
  7. אקוריירי בירת הצפון הרחוק -מפל גודופוס, הוסאוויק והלוויתנים.
  8. חצי האי וטסנס – מכתש גראברוק, אוסר וכלבי הים. הלגונה הכחולה – קפלאוויק . החזרת הרכב בשדה התעופה וחוזרים הביתה

למה גם בלוג טיולים

מאמינה בשילוב בין עשייה והגשמה עצמית, לבין חיים בבריאות ושלווה. כשזה כולל גם תחושת שייכות, משפחתיות, זוגיות ו/או חיי קהילה. כמו גם – תזונה בריאה, פעילות גופנית, תחושת משמעות ומטרה, טיולים, "אמבטיית טבע", אורח חיים בריא, וקצב חיים נוח.

כיון שכולנו בעשייה מתמדת, הפסקות הטבע והטיולים, הם חלק בלתי נפרד מאורח חיינו. וכיון שגם אני עוקבת ולמדת מטיולים של אחרים – מקווה שגם הטיולים שלנו יעשו לכם חשק ומוטיבציה לטיולי טבע בארץ ובעולם.

מפל גלימור (Glymur), "מפל הילדים" ברנאפוס (Barnafoss) ו"מפל הלבה" הרונאפוס (Hraunfossar). רייקהולט- רייקאוויק

היום הראשון:  נחיתה – איסוף הרכב בשדה התעופה. כבר בנסיעה מתחילים לראות עשן מהאדמה. אפשר לעצור לראות ולהרגיש. מריחים גם קצת ריח גופרי, נוסעים על כביש 50 לכוון רייקהולט, עד מפלי מפלי האחים/ הילדים- Barnafossar ומפלי הלבה- Hraunfossar  שני מפלים סמוכים זה לזה.

מתחילים מסלול ממפלי האחים, יש שלט עם סיפור המפלים, רואים זרמי לבה שקפאו, ממשיכים למפל הלבה הארוך  שלאורכו פורצים מפלים בין עמודי הבזלת. כשהמים זורמים דרך שכבת סלע מאגמה שהתקררה, ודרך חריצים בתוכה.

עברנו דרך Deildartunguhver אתר מעיינות חמים ומריחים הגדול באירופה, המספק מים ב98 מעלות לחימום בערים סמוכות.

Reykholt– יישוב מקסים שבמרכזו בריכה גיאוטרמית באויר החופשי, כניסה מקסימה להיכרות עם איסלנד.

מפל Glymur – המפל הגבוה באיסלנד. יש מספר מסלולי הליכה. שביל טיול של כ-5 ק"מ הלוך-חזור. מהחניה חוצים שדה ונחלונים קטנים, מגיעים עד למערה, שחוצים לעבר השני, לפי הסיפורים גם ההמשך מרהיב. אנחנו התחלנו בפלגים הקרים,  חצינו נחל בעזרת גזע עץ המשמש גשר, תוך אחיזה בחבל. עברנו מערה, רואים קניון יפהפה, אבל התחיל גשם, ורק נחתנו אז חזרנו לרכב..

נסענו לרייקאוויק ללינה במלון מקסים: GRAND HOTEL, שם הילדים התנסו בשמן דגים עם לימון לארוחת הבוקר…

**אם יש זמן, אטרקציות באיזור:

אגם טיורן – במרכז העיר רייקאוויק.

מרכז אורות הצפון – Aurora reykjavik – לצפות בזוהר הצפוני –כולל סרט על התופעה.

מעגל הזהב. פארק ת'ינגווטליר - גייזר - מפל גולפוס - החוף הדרומי

מעגל הזהב – טיול בשלושה אתרים שהם קלאסיקה איסלנדית.

מתחילים בפארק ת'ינגווטליר (Thingvellir) אתר מורשת עולמית של אונסק"ו ,בקע גאולוגי, המאפשר בעצם להלך בו זמנית בין שתי יבשות, לראות את מקום 2 הלוחות הטקטוניים, שמדי שנה מתרחקים זה מזה…  שמורה מאד גדולה, יפהפיה, מי מעיינות צלולים, גשרונים, מקסים.

יש מרכז מידע ומבקרים עם תמונות וסרט על התפרצות געשית.

המשכנו משם המשכנו לגייזר (Geysir), שדה גיאותרמי שבו הגייזר הידוע סטרוקור שמתפרץ בערך כל 12 דקות. מטיילים בין המעיינות החמים, עוד גייזרים קטנים , בריכות טורקיז עם סיליקה.מחזה מדהים. מרגש (ומפחיד) לראות את הכוחות שפועלים ממש מתחתינו…לנו ולילדים היה קשה לעזוב….

מהעבר השני של הכביש יש מרכז מבקרים. מדהים.

המשכנו למפל גולפוס (Gullfoss) – המפל המלכותי של איסלנד, שזרימת המים שלו משתנה לפי זווית המבט. חצי שעה מסלול הליכה מקסים, ועוד יותר מקסים כשרואים את הקשת מעל למפל….

לסיום – המכתש הוולקני קריד קרייטר, מכתש וולקני שבראשו אגם טורקיז מקסים. לאחר הקפתו הח׳ברה התחרו בהקפצת אבנים ונסענו למלון סלפוס. נוף מקסים וגלידריה מעולה מתחת למלון.

Hotel Selfoss .

החוף הדרומי : Hvolsvollur, סימולטור רעידות אדמה, מפל סליאלנדפוס (Seljalandsfoss) ומפל סקוגפוס (Skógafoss). צוקי דיירהולי, והחוף השחור. ​

התחלנו בHvolsvollur סימולטור רעידות אדמה,  שם יש הסברים, הדגמות סרטון והפעלות לגבי התפרצות הרי געש – מקסים ומלמד.

משם – מקיפים את מפל סליאלנדפוס (Seljalandsfoss) – יש שביל הליכה שמאפשר להקיף את המפל ב-360 מעלות. כך שניתן לראות אותו מלפנים ומאחור.

ממשיכים למפל סקוגפוס (Skógafoss) המדהים.. חשבנו שזה מסלול במעלה המדרגות וגילינו מפל אדיר מימדים, קשת בענן,פשוט וווואו .

צמוד אליו – עיירה קטנטונת Skogar  ולידה מוזיאון בתי הדשא.

הלאה, לצוקי דירהוליי (Dyrhólaey), שמעל הים, המשמשים כאתר קינון לעופות ים -שחפים ופאפינים (תוכוני ים צבעוניים )

שם מצויה גם קשת האבן המקסימה. ולא רחוק משם, רצועת חוף ארוכה ובמרכזה סלע בזלת ענק.

החוף השחור, חוף ים מקסים עם חולות בזלת שחורים, שם ניתן לראות כלבי ים.

צוקי דיירהולי, יפים כשלעצמם ומהווים גם אתר קינון לעופות רבים ולפפינים. חשבנו שנראה המוני פפינים, אבל הם קטנים, ראינו מעט, אבל נראה לי שמומלץ ביותר להביא משקפת.

ישנו במלון קטלה להנאתם של הילדים, שלמרות הטמפרטורה הקרה בחוץ נכנסו ל״הוט טאב״.

בKATLA HOTEL

**עוד אופציות, שלא הספקנו:  שמורת Pakgil – שני קניונים בדרך של 15 ק"מ לכל כוון,  שם מצויה גם מערת Storhellir.

שדה לבה, פארק סקאפטפל , המפל השחור(Svartifoss), הלגונה הקרחונית(Jökulsárlón).​

נוסעים לאורך החוף הדרומי , חולפים שדה לבה עצום (Eldhraun), "מדבר איסלנדי", עד לפארק הלאומי סקפטאפל. (Skaftafell) עם הנוף הדרמטי של הקרחון . מרכז מבקרים ופארק ירוק עם שבילי הליכה לעמדות תצפית על הקרחון ומפלי המים .

מסלול של הליכה מישורית של 4 ק"מ הלוך וחזור לתצפית על קרחון סקפטפליוקול (Skaftafellsjökull).

ומסלול למפל הבזלת השחור (Svartifoss), שמימיו נופלים בין עמודי בזלת שחורים. גם כן 4 ק"מ של עליה לשביל המוליך מתחת למפל, וחזרה במדרגות בזלת לחניון, אחרי תצפית מקסימה. מסלול יפהפה לעוד מפל מפתיע בפארק מקסים שנראה כמו גלויה של הטבע.

ממשיכים בדרך ללגונה הקרחונית, עוצרים בריידאורלון – Breioarlon , לגונה קרחונית פחות ידועה, שהגישה אליה בדרך עפר קצרה.

ולגולת הכותרת הבאה:  לגונת הקרחונים (Jökulsárlón), שם רואים כלבי ים משתזפים בשמש, שטים ברכב אמפיבי עם הדרכה, שהזמנו מראש.רואים את התנועה של הקרחונים, ווואו…

ולינהGEROI GUESTHOUSE

הפיורדים המזרחיים - "המזרח הרחוק של איסלנד" ​

הפיורדים המזרחיים – "המזרח הרחוק של איסלנד". מתחילים בStokksnes והכפר הויקינגי, ממשיכים דרך מדבר הררי מוקף הרי געש כבויים ונהרות קרחונים , אגילסטדיר, פיורד Seyoisfjorour שבקצהו כפר דייגים ציורי. השער לפיורדים המזרחים הוא הכפר דיופיווגור (Djúpivogur) עם נוף מקסים. ממשיכים לאגילסטדיר, עולים לפיורד סיידיספיורדור (Seyoisfjorour) שבקצהו כפר דייגים ציורי-בתי עץ עתיקים, בסביבתו כ-25 מפלי מים, מלא כבשים ושבילי הליכה. כפר הדייגים נמצא בקצהו של הפיורד . מקום נהדר לשוקו ועוגת תמרים, אם גם לכם ירד גשם… משם למפל התלוי (Hengifoss) אחד המפלים הגבוהים באיסלנד עם שביל הליכה עם נקודות תצפית יפהפיות לינה: Egilsstaoir guesthouse -lake hotel, מקסים, שם ערכנו מבחני אומץ, בלמעברים בין הג'קוזי החם והקר. **למי שיש זמן (כ-4 שעות). מול הכפר דיופיווגור  מצוי האי Papey, שם  ניתן לעשות שיט אל האי פאפיי לצפות בכלבי ים ובפאפינים. **יש שמורת טבע Skálanes במרחק 17 ק"מ ממזרח לעיירה סיידיספיורדור. שם ניתן למצוא את מגוון החי והצומח של אזור הפיורדים המזרחיים של איסלנד. בקתות הרים ושבילי הליכה.

מפל דטיפוס - מפל סלפוס - Hverir hverarond - מכתש ויטי - אגם מיוואטן -שמורת דימבורגיר ​

למחרת נסענו דרך מפל דטיפוס, המפל החזק באירופה, קניון אסבירגי שנוצר מזרם מים אדיר, לאחר הפשרה פתאומית שחרץ בקרקע עמק גדול מוקף חומת סלע גבוהה. מהמם, היה גשם וקר… אבל שווה הכל.

המשכנו בשביל הליכה של 15 דק למפל הגדול שלידו, סלפוס (Selfoss )- גם הוא מקסים.

עצרנו בקוורארונד (heverir), אתר בוץ מבעבע, מקסים, מסריח.. אבל יוצא דופן.

המשכנו לאגם מיוואטן, קצת חששנו מכל מה שקראנו על יתושים וחרקים, חייבת להגיד שלא רכשנו רשתות והכל היה בסדר. בריכות בוץ, עופות מים, ברווזים. מתחילים את הטיול סביב האגם מהעיירה הקטנה רייקהליד, לאחר הצטיידות בסופרמרקט.  יש גם סיור מודרך באתר להפקת אנרגיה גיאוטרמית, בתחנת הכח בו מפיקים חשמל מלחץ האדים, כניסה ללא תשלום.

שמורת דימבורגיר ועמודי הלבה השחורה.

וממשיכים בנסיעה לליירניוקור (Leirhnjúkur) אזור של פעילות גיאותרמית, מים רותחים שיוצאים מסדקי סלעים. סלעי לבה שהתערבבו עם חומצות ויצרו צבעים וריח חזזק…חימום ידיים מאדים חמים מהקרקע, חשוב להצמד למסלול, כי יש איזורים עם קרקע דקה. כוכב אחר…

אכלנו בטבע… וישנו במלון המדהים: LAXA HOTEL.

אקוריירי - מפל גודפוס (Goðafoss) הוסאוויק (Húsavík), והלוויתנים. הינדסוויק (Hindisvík) אוסר (Ósar) וכלבי הים. ולסיום - הלגונה הכחולה (Blue Lagoon)​

אקוריירי (Akureyri) בירת הצפון הרחוק.

כמובן שהיינו במפל נוסף –מפל גודפוס (Goðafoss)  "מפל האלים".אבל באיסלנד, כל דבר יחיד ומיוחד.. אסור לוותר…מקסים.

ממשיכים לעיירה הוסאוויק (Húsavík), אחת העיירות היפות באיסלנד .. שם הזמנו שייט לצפות בלווייתנים, פפינים ודולפינים. הולבשנו היטב, אמנם נגמר הגשם, אבל היתה רוח חזקה, אז לא הגענו לאי הפפינים, אבל ראינו לוויתנים, הסבירו מדהים והיה תענוג.

משם, לטיול מעגלי בחצי האי טרול (אסקאגי Tröllaskagi), לשון יבשתית עם הרים גבוהים וקרחוני עד. הליכה באיזור המקסים ולינה ב Bakkaflot guesthouse.

למחרת  – מכתש גראברוק – הלגונה הכחולה – קפלאוויק.

נוסעים מערבה לכוון רייקאוויק, דרך העיירה בלונדהוס, ממשיכים לחצי האי וטסנס, שם יש מושבות כלבי ים בהינדסוויק (Hindisvík) והשניה באוסר (Ósar). כלבי הים נמצאים על הגדה ממול, רואים אותם היטב.  ניתן לראות אותם יותר טוב בעזרת מצלמה או משקפת.

לאחר פיקניק באגם מראה על הדרך, מסיימים את הטיול באתר הספא המפורסם הלגונה הכחולה (Blue Lagoon). אתר ספא ענק, עם סיליקה וגופרית, מקבלים לעישות מסיכת בוץ. סיום נהדר לטיול מקסים.

לינה Keflavik hotel ליד שדה התעופה, והביתה.

מזוודות וצ'ק אין

אנחנו הגענו מקופנהגן ונאלצנו לשלם קנס על המזוודות. שימו לב לפני הטיסה לגבי עלות מזוודות ואם צריך לעשות צ'ק אין יום לפני.

שיהיה נעים

מומלץ מאוד להביא אתכם כוסות שומרות חום למרק/ תה או קפה חם. ואם לא תזכו למזג אויר שלנו - לדאוג לנעליים עמידות למים, שכמיות גשם ובגד טרמי/מעיל טוב וכפפות.

פיקניק

עשינו פיקניקים בפינות חמד בחיק הטבע, באיסלנד מוכרים גריל להכנה מהירה, ורצוי מאוד לעשות פיקניקים גם כי הטבע מדהים וגם כי המסעדות יקרות...

Wellness-Nutrition- Health​

“The Best Way To Get Started Is To Quit Talking And Begin Doing.” – Walt Disney

קורסים שאסור לפספס

“Stress should be a powerful driving force, not an obstacle.” Bill Phillips

Summary
טיולים,איסלנד - Iceland
Article Name
Description
טיול משפחתי, איסלנד - Iceland. עם Another Iceland: ריקייאוויק, מפלי גלימור, מעגל הזהב, גייזר, לגונת הקרחונים, אקוריירי, לוויתנים, כלבי ים, הלגונה הכחולה.