הרגלים וחשיבה חיובית

הרגלים וחשיבה חיובית – בסיס טוב לחיים  מאושרים, שלווים ו- איקיגאי.

התמקדו במה שחשוב לכם, השקיעו את הזמן בשיעורים החשובים לכם בחיים. 

רובין שארמה ממליץ – להתחיל טוב את היום. להינות מהשקט מהסחות הדעת, בשעות הבוקר. לקום מוקדם ולנצל את שעת הבוקר הראשונה ל-3 תחומים:

לגוף – פעילות גופנית כמו יוגה, שחייה, ריצה או כל פעילות אחרת.

לנפש – מיינדפולנס, מדיטציה, נשימות, יומן מחשבות.

למוח – התפתחות אישית, קריאה, שמיעת פודקאסט, הרצאה…

מתוך חשיבה שלדרך שבה מתחילים את היום יש השפעה משמעותית על המשכו.

ניהול זמן נכון – עשייה יומיומית, לכוון המטרה. הפחתת מבזבזי הזמן, ויצירת סדר קדימויות.

בעזרת משמעת פנימית ודבקות במטרה – יאפשרו לנו להתקדם טוב ביותר ובחיוך,  לכוון המטרה.

התכווננות לבוקר טוב

אם אנחנו לא קופצים מהמיטה השכם בבוקר, בריצה לכל פעולות היומיום. אם יש אפשרות להוסיף לנו עוד 10-15 דקות לעצמנו, להתעורר, לקחת דקה לעצמנו, לעבור על תחושות הגוף.

להכניס כוונה ליום שלנו, להתחיל את היום בתחושת שמחה, התכווננות ושלווה, אין לי ספק שהיום שלנו יהיה הרבה יותר חיובי.

נסו כל בוקר לבחור לעצמכם – הצהרה/ התכווננות  אחת שתרצו להתמיד איתה. אימרו אותה לעצמכם כשתם מתעוררים, אם אתם עושים מדיטציית בוקר (מומלץ), יוגה / מתיחות בוקר (גם מומלץ..) ומדי פעם, במהלך היום כדי להטמיע את ההתכווננות ליום שהתחיל.

הכרת תודה

קחו זמן לעצמכם לעצור, לנשום ולהודות על  הטוב שיש. לצאת לרגע מקצב היום-יום, להסתכל על החיים שלנו, על מה שעברנו, על מה שיש. להוקיר, להכיר תודה על כל מה שגורם לי להרגשה טובה, מרחיב את הלב, משמח, מה שיש׳, מה שהצלחנו, מה שסביבנו…
גם אם זה הפריחה שבדרך, הקפה והשלווה של הבוקר, שיחה עם אמא, מחמאה מהילד…
הכרת תודה על בסיס יומי, עצירה כדי להתבונן על מה שיש לי בחיים, בלי האוטומט שמתרכז במה שאין, שעדיין אין, שיש למישהו אחר…
לראות את מה שיש. להודות על הדברים שהתייחסתי אליהם כמובנים מאליהם (והם לא!).
לאמן את המוח והמיינד לראות את  הטוב  והשפע שיש לי בחיים. לפתח ראיה אופטימית.
לנשום עמוק, להרגיע את הגוף ולסכם את היום שהיה עם חשיבה חיובית.
לכתוב לעצמנו ביומן, בקבוצה עם אנשים חשובים לנו, או אפילו בע"פ. זה משפיע על הדרך בה אנחנו מפרשים את חיינו, לראות את היום שלנו באור חיובי יותר.
לחגוג את ההצלחות שלנו, לחזק את הערך העצמי שלנו. למצוא רגעים משמחים ביום, לנשום ולהודות על הטוב. 
כך נחפש יותר דברים טובים , חיינו יתכווננו לראות ולהוקיר את הטוב, ליותר רוגע והקשבה פנימה. 

שינוי פרדיגמה (תבנית חשיבה)

הפרדיגמות, תבניות החשיבה, הן המסנן שדרכו אנו רואים את העולם.  זהו אוסף הנחות יסוד המגדירות ומשפיעות על תפיסתנו את המציאות.

פרדיגמה (תבנית חשיבה) ⇐ התנהגות (פעולה הנובעת מהנחות תבניתת החשיבה) ⇐ הרגלים (אוסף פעולות ודפוסים) ⇐ החיים שאנו בוחרים לחיות.

אם נסתכל על הסרט של חיינו , ומשהו בו לא לרוחנו… זיכרו שהוא נובע מהתפיסות, מחשבות ודפוסים לא מודעים שלנו. אז במקום להמשיך להיות שחקן בסרטים של אנשים אחרים, במקום לכעוס על הסרט של חייך, ובטח במקום להגדיר את עצמך ״ככה אני״.-תפיסה שמקשה מאוד להשתנות….

 
אולי הגיע הזמן לשנות ערוץ אצלך בפנים??
לעשות עבודה, על שינוי הרגלים, שינוי תפיסה ומיתוסים, להתמודד עם מחשבות מעכבות ולכתוב סרט חדש???
 
שינוי המציאות שלנו, ופיתוח הרגלים בריאים ומקדמים, מתחיל בשינוי תבנית החשיבה. להשתחרר מהקיים שלא מיטיב איתנו. ולפנות מקום למשהו חדש וטוב להגיע. 

ניהול אישי

 FOMO – Fear Of Missing Out – הפחד מלהחמיץ,לפספס משהו שאחרים רואים, משיגים , עושים…לא להפסיד את כל מה שקורה מסביב. ואבל… להפסיד את כל השאר.

להתרוצץ סביב הזנב של עצמנו, להסתכל בכל רגע לכל צד או מדיה דיגיטלית, על כל מה נעשה מסביבנו.. בלי לעצור לרגע ולפגוש את עצמנו, להסתכל פנימה, לחיים שלנו.

הבחירה שלנו בין לפחד לפספס את מה שכל העולם חווה או מספר שהוא חווה, לבין ההזדמנויות שלנו לבחור מה נכון וטוב לנו…

בין לרדוף אחרי הזנב של עצמנו, כדי להיות כמו, להגיע ל…לבין הדרך שלנו,  ליהנות ולהכיר תודה על  מה שיש מסביבנו , לבדוק אם הדרך בה בחרנו עושה לנו טוב ולדייק אותה. בלי לפחד מקושי, אתגר או אכזבה. ובטח בלי לפחד לא להיות כמו,…

פשוט להיות, איפה שנכון ומתאים לנו…

להוריד את כל הנסיונות להגשים חלומות של אחרים ולרצות אנשים אחרים.

לשבת ולחשוב עם עצמנו -מה חשוב לי באמת? איזה חיים אני רוצהאיזה יומיום אני רוצה  ומה אני רוצה להרגיש בתוכו?

לכתוב את החזון שלי, המטרות שלי , ההצלחות שלי, התודות שלי, ולתרגל את עצמי למצוא את הטוב. 

להיות בצד המכיר תודה, ולא המקטר. בצד העושה ולא המתקרבן…(מלשון קורבן) 

הערך העצמי שלי - האם אני ראוי

האם אני ראוי? מה המדד להערכה העצמית שלי?  

הערך העצמי שלנו, הוא זה שיוצר את המציאות שלנו.אמנם לאירועי היום-יום יש עליו השפעה זמנית. אבל הערך העצמי שלנו מבוסס על תחושתנו  לגבי המראה, ההתנהגויות והרגשות שלנו.. זה המאפיין הבסיסי בתפיסה העצמי שלנו. 

אדם בעל ערך עצמי בריא -רואה את עצמו באור חיובי, מכיר ביתרונות ובחסרונות שלו. ולכן פחות רגיש לפידבקים מהסביבה. יש לו את היכולת לראות ולקבל  גם את הכוחות והחוזקות  וגם החולשות שלו.

הערך העצמי שלי תלוי במי אני מאמין שאני. אם אני מתמקד בנקודות החולשה שלי ומייחס להן הרבה יותר חשיבות מנקודות החוזק. אם כל  כישלון מערער את האמון שלי  בעצמי. ובהתאם – גורם לי להמנע וכך, בעצם מזמן את הכשלון הבא… או לחלופין, אם אני מודע לחוזקות וליכולות שלי, מאפשר לי ללמוד מהטעויות, לנסות להתמודד כדי להשתפר ולגדול. 

אנו מתאימים את מציאות חיינו לערך העצמי שלנו. רובנו פוחדים מאכזבה, וכשלון,  פוחדים להצליח או לא להצליח מספיק. ולפעמים גם אם הצלחנו, בגלל הערכה עצמית נמוכה, אנחנו נבהלים, הודפים את ההצלחה, וחוזרים למקום בו היינו רגילים להיות, שתואם להערכתנו העצמית הנמוכה..

אבל…בעזרת סוויצ' בתפיסה ובתודעה, העמקת ההיכרות שלנו עם עצמנו. התייחסות יותר אמפתית, מקבלת, חומלת וחיובית. נוכל להעלות את הערך העצמי שלנו, ובהתאם  – להרגיש ראויים לשפע, לבריאות, לשלווה ולשנות את מציאות חיינו לטובה.

 

הדברים שעושים לי טוב

מיצאו את הדברים  שלמדתם שעושים לכם טוב, לדוגמא: 

טיול בוקר בשמש – חשיפה מוקדמת לאור, טובה לשעון הביולוגי, מפחיתה דיכאון, מגבירה ערנות, משפרת את איכות השינה, עוזרת לגוף לייצר ויטמין D ועוד.

פעילות גופנית  – משפרת את מצב הרוח, איכות השינה,  רמת הערנות והאנרגיה, חדות המוח, שומרת על הלב, השרירים והמפרקים, מחזקת את מערכת החיסון ומפחיתה סיכון למחלות כרוניות.

סביבה חיובית ומרימה – נסו להתרחק מהאנשים ש"מורידים" לכם, לא מאמינים בכם או בעצמם, מערערים אתכם וגורמים לכם לפקפק ביכולות שלכם. והקיפו את עצמכם באנשים חיוביים, שמחים, ובעלי שאיפה להתקדם בחיים.

התפתחות אישית – השקיעו בעצמכם, ספרים, קורסים, סדנאות, חוגים, יצירה. דברים שעושים לכם טוב לגוף, לנפש ולמוח.

רשימת חוזקות – לעשות לעצמכם רשימה ולקרוא אותה  מדי פעם, כדי להתמלא מחדש במוטיבציה, אנרגיה  וגאווה על מה שיש.

חזון – שבועי/ חודשי /שנתי. ניתן לשינוי, לא חקוק בסלע. אבל כך המטרות נמאות  כל הזמן מול העיניים. איך אני רוצה שהחיים שלי יראו, איך אני רוצה לחיות את חיי, מה אני רוצה לעשות, עם מי , לאן אני רוצה להגיע.

זמן לעצמי – מי שיכול בבוקר, ומי שלא – מתי שיכול. להשאיר לעצמכם במקום ביום, זמן למדיטציה, מיינדפולנס, סתם לשבת במרפסת עם/בלי  ארוחת בוקר, עם/בלי מוזיקה. לתרגל מודעות,  10 דקות של מיינדפולנס, סריקת גוף, תשומת לב- עוזר להפחית מתחים, דאגות וחרדות, לשמור על מיקוד וריכוז, ועוד ועוד. 

זמן לזוגיות, למשפחה המצומצמת והמורחבת ולחברים – סמנו זמן ביומן, לזמן איכות עם בן הזוג, עם ההורים, הילדים , החברים. אל תתנו לדברים הכי חשובים בחיים שלכם להתמסמס כחי אתם מתייחסים אליהם כאל מובן מאליו. השקיעו בהם ותיהנו מהיחד.

בחירה לאיזה מידע אתם רוצים להחשף – לבחור להיחשף רק לדברים שעושים לכם טוב, ולהפחית חשיפה לדברים שמייצרים בכם אנרגיות שליליות , כמו חדשות, פוטושופ באינסטגרם וכל מיני דברים שגורמים לכם לירידה באנרגיה. 

לחייך כמה שיותר – חיוך משחרר אנדורפינים, (חומרים כימיים במוח), שאחראים על שיפור מצב הרוח. אז תמצאו דברים שמשחים אתכם, תעשו דברים שעושים לכם טוב, ובימים ממש קשים, תחייכו( בכח, עם עפרון בין השיניים) והחיוך הבא, כבר יגיע לבד.

הכרת תודה – להתרכז במה יש ולא במה שאין. להוקיר גם את הדברים ה"קטנים" שבחיינו. לשים לב לפרפר, לפרח, למעשה טוב של הילד, לנכונות של המוכרת.."לראות את הטוב". אפשר ומומלץ בכל ערב לעשות רשימה של 3-5 דברים טובים במחברת/ קבוצת ווטסאפ, במהלך ארוחת ערב משפחתית. אם תתמידו, תגלו שהטוב רק גדל.

לישון – מנסה, וגם אני עדיין עובדת על זה. לישון 7 שעות כל לילה לאפשר למערכת החיסון להתחזק, לגוף לעבד את המידע של היום ולשקם את עצמו. ולזכור שזה חלק בלתי נפרד מהבריאות שלנו ומפחית סיכון למחלות כרוניות.

שינרין יוקו -( Shinrin yoku) אקותרפיה

האקותרפיה עוסקת בתהליכי ריפוי בטבע. הרחבת תחושת העצמי כחלק מהטבע והכוחות הקיימים בטבע ובנו .הרעיון של מקלחת יער, אמבטיית יער או תרפיית יער(מיפנית : שינרין-יוקו 森林療法 ) הוא ההסבר לתחושת השלווה שאופפת אותנו כשאנו מטיילים בטבע. המסורת היפנית העתיקה  כוללת טיול רגלי ביער בקצב איטי כשהחושים בתשומת לב לנעשה סביב.

ביער – יצרן החמצן  ומטהר הפיח והאבק מהאטמוספרה. תחושת השקט, האוויר הנקי והנוף הירוק מיטיבים עם הגוף והנפש.  

נכנסים ליער, מאטים את הקצב, שמים לב לטבע, בקשיבות מלאה, בכל החושים. הליכת שינרין-יוקו היא לא כדי להגיע , אלא כדי לקחת הפסקה מלחצי היומיומיים, לנוע באיטיות בטבע. ביפן יש מקומות מיועדים לתרפיית יער. ויש אפילו כאלה שמהווים חלק ממערכת הרפואה. מחקרים מראים הוכחות מעבדתיות לשיפור במערכת החיסונית , ירידה בהורמוני סטרס, בחרדה, בדיכאון, בלחץ הדם, ועוד. 

בין היתר כיון שעצי היער מפיקים תרכובות של Phytoncides ששמנים אתריים שהופקו מהם הראו השפעה דומה אך חלשה יותר, להשפעת אמבטיית היער.

ההשפעה המיטיבה של היער מתחילה מרגע שנכנסים אליו והאפקט  מצטבר. ככל שנשהה ביער זמן רב יותר, כך הרגשתנו תשתפר. 

ואם אין יער? הוכח שגם מגע עם פיסת טבע קטנה יכול להועיל.

מחקרים הראו שאנשים שמבקרים בפארקים במשך 30 דקות או יותר בכל שבוע נוטים לסבול פחות מלחץ דם גבוה או בריאות נפשית ירודה.

מחקר בראשות אוניברסיטת קווינסלנד, מציע שאנשים עשויים להזדקק ל"מינון מינימלי של טבע".

אז קחו לעצמכם מדי יום "הפסקת טבע" קטנה. ואם תוכלו לקחת מדי כמה זמן גם הפסקה ארוכה יותר – תיהנו..מסתבר שיש הוכחות מדעיות לתחושות שלנו . 

Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life ― Steve Jobs

Summary
הרגלים, חשיבה חיובית, הכרת תודה
Article Name
הרגלים, חשיבה חיובית, הכרת תודה
Description
הרגלים, חשיבה חיובית, הכרת תודה. בסיס לחיים טובים ומאושרים. מידע וכלים לשינוי הרגלים. פרואקטיביות, התכוונות, הכרת תודה, עצירה להתבונן על מה שיש לי בחיים.