אוסטריה

אוסטריה - טיול משפחתי מחוץ לוינה

אוסטריה  היפה, קיבלה  את פנינו בהרבה ירוק, לבן וכחול , כבר בטיולנו המשפחתי ב2013, בחבל זלצבורג-טירול. בהמשך נהננו מאוד מהטיול הזוגי שלנו בוינה (2019) וגם הפעם בטיול המשפחתי המופלא מחוץ לוינה (יוני 2022).

לגלריית תמונות של הטיולים שלנו באוסטריה .

אוסטריה - וינה ונגיעות באוסטריה עילית ותחתית

וינה

העיר וינה – בירת אוסטריה, עמוסה חוויות מכל הסוגים: טבע, מוזיקה, ארכיטקטורה, מאכלים וכמובן – הסטוריה יהודית.

בעקרון וינה מחולקת ל-23 חלקים ממוספרים. לפני כל שם של רחוב יש מספר המסמל באיזה חלק אנו נמצאים. ב2019, הגענו ליומיים וקצת , התחלנו בשיטוט ונגיעה באתרים מרכזיים. בטיול הזה, רק נגענו…ראינו את בית האופרה, בו מתקיימים כ350 מופעים לעונה. ארמון הופבורג – קומפלקס המבנים, שבו נמצא ארמון הופבורג – מקום העבודה של נשיא הרפובליקה של אוסטריה.התאטרון הלאומי, בית העיריה – Wiener Rathaus

מוזיאון האשליות – חוויתי, מצחיק וכייפי.אשליות, תעתועים. הגענו אליו בזכות גשם מפתיע. תמונות נהדרות, רעיונות מקסימים: תמונה בתוך תמונה, חדר נטוי, מראות משקרות הולוגרמות, אשליית הכסא, כייף ואחלה צילומים.

עבורכם – מפת אטרציות

כזוג, ישנו בוינה כזוג במלון מדהים: מלון רובי.

וכמשפחה – בעוד מלון מקסים: מלון ברהואוף .

2022 סובב אוסטריה בקטן -טיול משפחתי

10.6.22 הגענו לוינה , טיילנו עם הילדים באטרקציות המרכזיות, סיימנו בבר של המלון ובלינה בHotel Brauhof Wien.

11.6.22- אוסטריה התחתונה – מפלי מיירה, שמורת טבע הקיר הגבוה.

12.6.22 – אוסטריה עילית, הרי דאכשטיין – מערת קרח, עמדת תצפית 5 האצבעות, ההר הירוק , מזחלות הקיץ ומסלול הההליכה על צמרות העצים .

13.6.22 – מפלי טראון וקניון איספר. סיום בעמק הווכאו וטיול בעיירה מלק.

אוסטריה תחתית -טיול משפחתי

11.6.22- יוצאים לטייל. אורזים איתנו – מים, פירות, משקפי שמש, כובע, נעלי הליכה ואנרגיות טובות.

התחלנו מאוסטריה התחתונה- מפלי מיירה – Myra Falls היפים. אתר טבע מרשים, נקי, מתוחזק, יפהפה. קניון טבעי לרגלי מעיין המוזן ממימי אגם תת קרקעי. מלא מפלים , ברווזונים, גשרי עץ, דגים. לידו יש גן משחקים נחמד וגלידות ואפשר להמשיך…

המשכנו לשמורת טבע הקיר הגבוה Hohe Wand Natur Park. המון מערות ומסלולי הליכה. מגיעים לפסגה ונהנים לראות את המטפסים, על קירות הטבע הגדולים, ואת רחפני הגלישה. בפסגה עמדת תצפית מיוחדת הבולטת 8 מטרים החוצה – SKYWALK. מקסים לצילומים ולראות את הנוף. כדאי מאוד לשלב עם מסלול, כמו המסלול למערת הנטיפים שליד.

יש גם מסלול המוביל אל מרפסת הצפייה ב-Skywalk. טיול מעגלי, מרפסת הצפייה Skywalk עם הנוף תצפיות מקסימות וחזרה  לנקודת ההתחלה. רצינו להספיק גם את פירן פירל, אבל בגלל ששכחנו את האור דולק ברכב, והיה עלינו להתעסק עם חברת ההשכרה היעילה והנחמדה, בכל זאת, נגזל זמן ולא הספקנו.

הגענו למלון Gasthof Familie Gruber שנראה מאוד נחמד ואהוב על הסביבה, עם צוות מקסים ואיכפתי. אבל היו היה בשיפוצים  וזה קצת אכזב אותנו.

אוסטריה עילית - הרי דכשטיין

12.6.22 – ממשיכים לאוסטריה עילית, מדינה בצפון אוסטריה (אליה שייכים גם איזור זלצקאמרגוט (Salzkammergut) עם הנופים המדהימים, עיירות ציוריות כמו הלשטאט (Hallstatt) ואגם הלשטאט (Hallstätter See), בהם היינו בטיול הקודם עם הילדים באוסטריה.  לאוסטריה עילית שייכים גם העיירה גמונדן (Gmunden) שעל שפת אגם טראונזה, שעוד נגיע אליה. רובע טראון (Traunviertel) – על שם נהר טראון הזורם דרכו ומפלי טראון המקסימים, אליהם הלכנו למחרת. וגם.. רובע אין (Innviertel) – והעיירה בראונאו אם אין (Braunau am Inn) מקום הולדתו של אדולף היטלר. ורובע מול (Mühlviertel) –ובו מחנה הריכוז מאוטהאוזן (Mauthausen).

כאמור, התכוונו אך לא הספקנו להגיע גם לפירן פירל Pyhrn-Priel – נקיק שירת הציפור, והר ההרפתקאות Wurbauerkogel שנראה מאוד מומלץ. ניסינו להתחיל בהם בבוקר, אבל הם פתחו מאוחר..

יצאנו לאזור אוברטראון (Obertraun)  ובו רכס הרי דכשטיין, מדרום לאגם האלשטאט. איזור שנחשב ליעד תיירותי פופולרי ולכן, כדאי להגיע אליו מוקדם בבוקר.  בהרי דאכשטיין מצויים מערת קרח, שבילי הליכה נוף מדהים  ועמדת תצפית 5 האצבעות. עולים בעזרת רכבלים. מתחילים בראשון, נרשמים והולכים למערת הקרח Dachstein Giant Ice Cave, (אפשר גם למערת הממותה). מערת הקרח יפה, מעניינת וקררררה..(תביאו בגדים, כפפות, כובע..). חייבת להגיד שהלחיצו אותנו שהמקום כל הזמן עמוס. ודווקא היה ממש בסדר. מהמערה, יוצאים ויש המון מסלולי הליכה יפים באיזור. על הדרך אפשר גם לראות מטפסים עם חבלים. עוברים במוזיאון וממשיכים למסלול, תוך כדי שעשועי שלג.  הליכה לכוון תצפית 5 האצבעות ( five fingers viewing platform) – עמדת תצפית מ-ה-מ-מ-ת. שכוללת 5 כיווני תצפית, מ-5 אצבעות שבולטות מההר, כשבכל אחת "אטרקציית צילום" אחרת: אצבע עם מסגרת לתמונה על הרקע,  השניה עם רצפת זכוכית (לא ממש שקופה..), בשלישית לא ממש הבנו, ברביעית סורגים להציץ לראות את התהום (אן להצטלם כאילו אתם נופלים) ובחמישית משקפת גדולה.

בנוסף – יש מסלול הליכה מעגלי יפהפה, ואפשר להצטלם גם במלתעות כריש דכשטיין…

אוסטריה עילית-ההר הירוק

המשכנו להר הירוק (Grünberg) הר גרונברג עם מסלול מזחלות הקיץ (Grünberg Flitzer),איתו יורדים 1.4 ק"מ עם עיקולים מהירים ונמשכים מעלה בחזרה. לידו יש גינת משחקים חמודה, גלידות מיוחדות, מסלולי הליכה בחיק הטבע  ומסלול הליכה על צמרות העצים.

כדי להגיע לפסגת ההר יש לקחת רכבל מתוך העיירה. מגיעים למגלשות הכייפיות, ובהמשך למסלול על צמרות העצים, בו עוברים מספר תחנות מידע וחוויה , בהליכה שמתפתלת ביער, עד למגדל בגובה 39 מטר עם נוף מדהים .

המסלול נבנה מעץ על פסגת ההר הירוק, עד מגדל התצפית הגבוה עם נוף מדהים על אזור האגמים של זלצקאמרגוט. והירידה – במגלשה כייפית עד למטה.

לינה בעיירת נופש מקסימה, במלון אלטמונסטרהוף (Hotel Altmünsterhof) שבמרכז אלטמונסטר, במרחק 200 מ׳ מאגם טראונזי (Traunsee) ומהטיילת. לסיום היום, עוד הספקנו לטבול במים ולהינות מארוחה בנוף היפהפה.

מפלי טראון וקניון איספר

13.6.22 התחלנו במסלול הליכה קליל למפלי טראון המקסימים, הליכה של כמה דקות למפלים יפייפיים עם מקום ישיבה בטבע. נפלא לפיקניק של בוקר (בעיקר כי היינו לבד). יתכן שיש מסלול יותר משמעותי באיזור, בכל מקרה – דרך נהדרת להתחיל את הבוקר. ולעשות קצת פעילות על הדרך…

משם נסענו לWOW  אחד גדול קניון איספר –Ysperklamm – מסלול נהדר בחיק הטבע. לבד לגמרי. לאורך כל המסלול זורם הנהר  הגדול בתוך יער ווינסברג – מסלעות, מפלי מים, מדרגות וגשרוני עץ, ואפילו כסאות נוח מעץ. מים, עצים וגרניט מתאחדים לטבע מרהיב. מטיילים כשסביבנו כל הזמן מפלים, עצים וערוץ קניון מקסים – תענוג.

משם התחלנו בדרכנו חזרה, לאוסטריה תחתית – לעמק הווכאו.

אוסטריה תחתית - עמק הווכאו

וכך, לסיום היום- חוזרים לאוסטריה התחתית, לעמק  הווכאו, עמק עמוס כרמים, עיירות, מנזרים וכפרים ציוריים.

הגענו למלון שטאדט מלק Hotel Stadt Melk,שממוקם בקרבה למנזר מלק (Melk Abbey) הנמנה על אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו. קיבלנו סוויטה משפחתית שמסתבר שבתוכה יש גם סאונה לפינוק.

מטיילים בעירה מלק ולאורך הנהר (אפשר גם עם אופניים), ומסיימים בארוחת ערב בעיירה הציורית והנעימה. סיום כייפי ורגוע לטיול נהדר.

לטיולים שלנו באוסטריה

Wellness-Nutrition- Health​

“The Best Way To Get Started Is To Quit Talking And Begin Doing.” – Walt Disney

2013 - חבל זלצבורג וחבל טירול

13.7.2013 – יצאנו לטיול משפחתי באיזור זלצבורג.עם ילדים בגילאי 8,12,14 . התחלנו בארמון הלבורן וגן מזרקות המים הסודיות שלו, בדרכנו לבית המלון.

14.7.2013, התחלנו את הבוקר בטיול בזלצבורג, בית מוצרט, נהר הזלצאך , טירת הוהנורפן ומופע העופות הדורסים ועוד שעשועי שלג ואתגרים משפחתיים  על הדרך.

15.7.2013 -נקיק ליכטנשטיין, מערת הקרח אייסרזנוואלט והמיגלשות האלפיניות באבנטאו.

16.7.2013 – קרחון קיצשטיינהורן -סקי קיץ , Ice Arena. והכביש המדהים של גרוסגלוקנר עד למרכז המבקרים Kaiser Franz Josef Hohe .

17.7.2013 – מכרה המלח בברכטסגאדן, קן הנשרים, הסכר בקפרון,והעיירה היפהפיה – הלשטאט.

18.7.2013 – מפלי גולינגר והמרחצאות בבדהופגשטיין. חופשה משפחתית כייפית עם  הרבה כחול, ירוק ולבן. היה תענוג.

לטיול שלנו בחבל זלצבורג- טירול

קורסים שאסור לפספס

“Stress should be a powerful driving force, not an obstacle.” Bill Phillips

Summary
טיולים בטבע, בלוג טיולים , אוסטריה, טבע
Article Name
Description
טיולים, אוסטריה טיול משפחתי מחוץ לוינה. המלצות על טיולים לבד, ביחד, בזוג ועם המשפחה. טבע, בריאות, איכות חיים, פעילות, . בארץ ובחו"ל אוסרטיה, וינה, כיכר היהודים, קניון איספר, מפלי טראומן, ההר הירוק, דכשטיין ועוד