Search this website

יון - טיול משפחתי ביון ההררית.

יון ההררית

מסלול הטיול שלנו: צפון יוון. נחיתה באתונה וטיול ליון ההררית:  צומרקה- מטאורה – וחזרה דרך עיירת הנופש מיטסיס, לאתונה.

היום ה 1 נוחתים באתונה, עולים על האוטוסטרדה לכיוון תעלת קורינטוס, ממשיכים  דרך גשר המיתרים ריו אינטריו.  עצירה באמפילוכיה, להתחיל להרגיש את הסלט היווני והצ'זיקי שילוו אותנו הלאה,  ועד לצומרקה

היום ה2: עוברים דרך מינזר קיפינה, הכפרים סיראקו וקאלאריטס, ומסיימים במעיינות קויאסה.

היום ה3: ביקור במערת הנטיפים ליד פרמנטה. גשר פלאקה על נהר  האראכטוס ראפטינג על הנהר  ומשם למפלים של קטראקטיס.

היום ה4: ממשיכים דרך הכפר מצובו,  עד המנזרים התלויים של מטאורה, שנחשבים לאחד מפלאי תבל

היום ה5: מדרימים דרך מיטסיס, לכיוון אתונה.

מגיעים לצומרקה

National Park of Tzoumerk, מצוי דרומית לכפרי זגוריה. איזור טבע מדהים. מלא מפלים, נחלים, כפרים ציוריים, ראפטינג, מסלולי הליכה ופינוקים. התחלנו באתונה, שכרנו רכב – נהיגה מאתגרת אבל יפהפיה.

עברנו דרך תעלת קורינטוס, שביישוב קורניטוס. צפינו בכאלה שבחרו לאתגר את עצמם בבאנג׳י והמשכנו למעבורת. הפלגה במעבורת לאורך גשר ריו אינטריו. הגשר התלוי הארוך ביותר באירופה.

בירידה מהמעבורת באנטיריו עברנו דרך אמפילוכיה– עיירת דייגים ציורית על האגם, להפסקת התרעננות מול הים.

משם המשכנו לכפר פרמנטה – Pramanta הישוב הגדול ביותר בחבל צומרקה, מלא טברנות ומסעדות, ישנו במלון מדהים בין ההרים והיערות, פינוק יפהפה.

Orizontes Tzoumerkon Hotel Resort

סיראקו-קאלאריטס ​

בבוקר קמנו לטיול מקסים ומאתגר ( אלא אם לא חם מדי..)  בין שני הכפרים היפים של צומרקה: סיראקו  – קאלאריטס.

מסלול רגלי בתוך היער. מהכפר קאלאריטס לכפר סיראקו וחזרה מרחק מצטבר של כ-7.5 ק”מ, בין לבין, חוצים אפיק נהר קפוא ומקסים.

בהמלצת סיפור דרך שקראנו חיפשנו אנדרטה, שמייד אחריה יש  שלט המפנה לכפר סיראקו.

המסלול יורד עד לאפיק הנחל ולאחר חצייתו מטפס עד לכפר סיראקו שניתן לראות, ממש על הרכס ממול.

עצירה להתרעננות בנחל הקפוא עם המפלונים, שותים משהו בטברנה בסיראקו וחוזרים במסלול אל הרכב.

מעיינות קויאסה ומינזר קיפינה

משם המשכנו למעיינות קויאסה המרהיבים- אין חניה מסודרת. נכנסים אחרי השלט, חוצים גשר  וצועדים על אמת מים עד למעיין הגדול בסוף.

כל המסלול מלא במפלוני מים, אפיק נחל שזורם לידינו, שיחים ירוקים. מקסים..מסלול הליכה יפהפה, קצר וקל והמעיין- חלום.

ממשיכים למנזר קיפינה (בדרך למלון). ניתן לראות אותו לצידי הכביש, המנזר הבנוי ממש לתוך הצוק שמעליו. מרשים, ניתן להכנס אליו, אנחנו לא נכנסנו פנימה. כי חזרנו להתפנק במלון.

רפטינג על נהר הארכטוס

למחרת, יצאנו למערת הנטיפים של פרמאנטה – מערת נטיפים מיוחדות בכניסה הדרום מערבית לכפר פרמנטה. לסיורון קצר אך מיוחד, בעיקר בזכות הצבעים המקסימים שבמערה.
משם ממשיכים לרפטינג על נהר הארכטוס בצומרקה, הרפטינג נע במסלול ארוך ורגוע, עם קטעים עם יותר קפיצות.

בין לבין יורדים ל"פיסת גן עדן" במפל קליפקי, שם ניתן להכנס למפל. לקראת סוף המסלול שטים בתוך ערוץ צר עם צוקי אבן גבוהים.

לסיום – ממשיכים למפלי קטאראקטיס, בסמוך לכפר קטארקטיס.

מלא כבשים, מפל, מסלול הליכה קצר ובסופו קפה, גלידה ועוד מלון מקסים.

Anavasi Mountain Resort 25-26.6. פרמנטה

מטאורה

בבוקר למחרת, נוסעים לכוון מטאורה. ליד העיר קאלמבאקה Kalampáka, שם גם אנחנו לנו.

עיר ציורית יפיפיה משם נסענו לכביש גישה, ממנו טיפסנו רגלית  למנזרים, דרך מקסימה ונוף מהמם.  ממרומי הכביש ניתן לצפות בנוף עוצר נשימה של האיזור, הצוקים הענקיים ועליהם , כמו תלויים, בנויים המנזרים. מטאורה ביוונית זה "מעל השמיים",  בהתאם למנזרים שבנו הנזירים בראשי הצוקים, על סלעי הענק. חלק מהמנזרים עדיין פעילים ( כשאנחנו הגענו הם היו סגורים, אך בחלונו של אחד מהם ראינו כביסה תלוייה..) .

לאחר השתכשכות בבריכה, ישנו ב Meteora Hotel at Kastraki. קאלאבקה

טיפ: שימו לב לשעות ביקור וימי ביקור, לא כולם פתוחים למבקרים כל יום בשבוע.הכניסה למנזר כרוכה בתשלום של 3 יורו לאדם ובלבוש צנוע…

ולסיום - מתקרבים לשדה התעופה

בבוקר למחרת, המשכנו  לכוון אתר הנופש והספא מיטסיס גאליני וולנס (Mitsis Galini Wellness Spa & Resort), ששוכן במיקום אידאלי מול חוף הים בקמנה וורלה (Kamena Vourla).

בריכה, טיילת מקסימה, אוירת נופש. ומרחק של 90 דקות נסיעה בלבד מאתונה, ומטיסתנו הביתה למחרת.

לגלריית תמונות יון ההררית  :

לטיולים נוספים ביוון

Summary
טיולים בטבע, בלוג טיולים , יון ההררית, צומרקה
Article Name
Description
טיולים, יון ההררית. משפחה מטיילת , המלצות על טיולים לבד, ביחד, בזוג ועם המשפחה. טבע, בריאות, פעילות . בארץ ובחו"ל . צומרקה, טבע, סיראקו קלריטס,צומרקה, סיראקו-קלרטיס, מעינינות קויאסה, ראפטינג על נהר הארכטוס ועוד... .