צפון איטליה ושוויץ

טיול משפחתי - צפון איטליה ושוויץ​

צפון איטליה – נופים ירוקים עוצרי נשימה, ערים ציוריות, אתרי נופש ועתיקות, אגמים , מפלים, הרים, טבע מדהים במלוא תפארתו. וכבר אמרתי שארץ המגף המקסימה, קיבלה אצלי מקום של כבוד, כי בה  התחלנו את הטרק המשפחתי הראשון שלנו בדולומיטים.

וכעת, כשהילדים בגיל 17,21,24. הצלחנו לאסוף שוב את כולם  לטיול עם המשפחה בצפון איטליה, גבול שוויץ והאגמים.

למה גם בלוג טיולים

מאמינה בשילוב בין עשייה והגשמה עצמית, לבין חיים בבריאות ושלווה. כשזה כולל גם תחושת שייכות, משפחתיות, זוגיות ו/או חיי קהילה. כמו גם – תזונה בריאה, פעילות גופנית, תחושת משמעות ומטרה, טיולים, "אמבטיית טבע", אורח חיים בריא, וקצב חיים נוח.

כיון שכולנו בעשייה מתמדת, הפסקות הטבע והטיולים, הם חלק בלתי נפרד מאורח חיינו. וכיון שגם אני עוקבת ולמדת מטיולים של אחרים – מקווה שגם הטיולים שלנו יעשו לכם חשק ומוטיבציה לטיולי טבע בארץ ובעולם.

המסלול שלנו בצפון איטליה​

6.9 מילאנו – אגם מאג'ורה – לינה בסטרזה .

7.9 אגם מאג'ורה – סטרזה- הר המוטרונה – אלפילנד – איים בורמאים – Orrido di sant'anna Cannobio -אסקונה.

8.9 מסלול  Sambugaro Mottaנהר ורסאסקה, גשר הקשתות העתיק Ponte dei Salti בלאברטצו  (Lavertezzo)– אסקונה.

9.9 הר מונטה ברה – Lago di piano  – אגם קומו –  Agriturismo La Fiorida.

10.9  Jungle Raider Park Margno ולסיום –   Agriturismo La Fiorida.

11.9 קניון אורידו דה בלאנו- ווארנה -בלאג'יו.

12.9 בלאג'יו -מילאנו -ישראל .

היה נפלא. מחכים לעוד.

אגם מאג'ורה- סטרזה ​​

6.9 הגענו לאיטליה, נחתנו במילאנו ונסענו לבית המלון שהזמנו בסטרזה: Hotel Milan Speranza Au Lac

סטרזה (Stresa) , עיירה מקסימה על גדות אגם מאג'ורה (Lago Maggiore).  רחובות צרים ומטופחים, טיילת המשקיפה על האגם, שלווה ויופי בכל צעד.

התוכנית היתה לשוט לשלושת "האיים הבורמאים" – איזולה בלה, איזולה מדרה ואיזולה פסקטורי. לראות את הגנים, עם בריכות הנוי והטווסים הלבנים. אבל, הגענו כשכבר לא היו הפלגות והיה צפי למבול..

אז החלטנו להתחיל בחצי סייסטה… מקלחות, טיול בסטרזה היפה, ארוחת ערב מעולה ב Osteria degli AMICI  גלידה לקינוח.

ו- מחר יום חדש.

אגם מאג'ורה - הר המוטארונה - אלפילנד -האיים הבורמאים -קנוביו - אסקונה​

7.9 גם כאן התוכנית היתה  לקום בבוקר ולקחת את הרכבל אל פסגת הר מוטארונה (Monte Mottarone). ממנו נשקף נוף לכל האגם והאיים.

אבל מדובר ברכבל שבו קרה "אסון הרכבל" ולכן הוא סגור.. אז עלינו עם הרכב, ומשם טיפסנו לתצפית הנהדרת על האגם וההרים מסביבו.

כולם נהנו ממגלשות ההרים באלפילנד Alpyland . מדובר במסלול Alpine Coaster. אפשר לעשות אותן מגיל צעיר בליווי הורה (אפשר להאט את קצב הנסיעה) , או – לחוות אותן בקצב מהיר, כמו הילדים שלנו ואז לעשות סיבוב נוסף ויותר מהיר…

מדובר בגלישה של 1200 מטר בירידה של 100 מטרים, עם נוף מקסים. וחזרה לנקודת ההתחלה ברכבל כסאות (מעולה לסלפי).

לאחר מכן עשינו את אחד המסלולים על פסגת המוטארונה.  טיול קצר יחסית, אבל עם כל הטבע מסביב – פשוט כייף:  מים, עצים, פרות, נוף מקסים. ולהשלמת סטרזה, ירדנו לקנח בגלידת K2 (ויש כאלה שהיו צריכים גם פיצה).

ולסיום – שייט שיוצא מהטיילת של סטרזה לכל שלושת האיים (isole Boromeo) – תכננו רק לאיזולה בלה. בכל מקרה, עוברים מאי לאי כשהסירה מגיעה כל חצי שעה. הגענו לאי יפה, תיירותי, התיישבנו להתקרר קצת בבר מקסים –   Lemontree Isola Bella. ומשם, חזרה לרכב, לכיוון אסקונה.

אגם מאג'ורה - הר המוטארונה - אלפילנד -האיים הבורמאים -קנוביו - אסקונה​

עוברים דרך  Orrido di sant'anna Cannobio – מקום מקסים לפיקניק, טיול, טבילה, תחרות זריקת חלוקי נחל…

והמשך נסיעה ללינה באסקונה, עיירת נופש קטנה ושופעת קסם, על חוף אגם מאג'ורה.

באסקונה טיילת ארוכה, עם מעברי קשתות, שנחשבת לטיילת היפה ביותר באגם מאג'ורה.

ארוחת ערב באחת המסעדות בטיילת.

ולינה במלון: Charme Hotel al Torchio

לוקרנו – לוגנו – אסקונה​

8.9.2022   בבוקר, התחיל לטפטף, והתחזית לא האירה פנים. לכן רונן ואני ויתרנו על מסלול המדרגות של רונקו.

ובמקומו, הלכתי עם ביתי להינות מהטיילת של אסקונה בבוקר.

חזרנו לארוחת בוקר ויצאנו כולנו לטיול שתכננו בעמק ורצאסקה.

בדרך עוברים ליד סכר ענקי ועליו מגלים שבנו "קיר טיפוס". עברנו מהר, לפני שהילדה תשנה לנו את התוכניות…

הגענו למסלול מהמם: Sambugaro Motta– עמק מוטה עם הנופים הייחודיים של טיצ'ינו השוויצרי. המסלול מתחיל ב-Sambugaro ליד הכפר הציורי Lavertezzo ומוביל למוטה דרך העמק. חונים קצת אחרי גשר הקשתות העתיק והיפהפה Ponte dei Salti, בלאברטצו (Lavertezzo). גשר שנבנה בימי הביניים ונחשב לגשר הכי מצולם בשוויץ ( ואפשר להבין למה).

בסיפור הדרך שקראנו היה כתוב שבשני הקצוות יש מספר מסעדות להפסקה קטנה. בטיול שלנו הכל היה סגור, מה שאומר שמומלץ להביא אתכם משהו לאכול, למקרה שתתקפו ברעב בטבע…

הטיול בעמק ורסאסקה הוא Sentiero etnografico Revöira (מסלול הליכה אתנוגרפי "מוזיאון בטבע"). עולים בדרך די תלולה מ sambugaro – רבוארה – ויורדים – מוטה וחזרה ללברטצו.

עולים בשבילים דרך היער, המסלול מתחיל קצת תלול. עולים בין עצי ערמונים, כפרים עתיקים עם נוף יפהפה של עמק ורסאסקה.

רואים ממולנו מפלים, וצועדים בתוך הירוק הבלתי נגמר הזה. על הדרך אפשר לראות את מערכת ההשקיה המשוכללת והעתיקה, אמבטיות ובורות המים. יורדים וממשיכים דרך הכביש וגשר הולכי רגל מעל נהר ורסאסקה(Valle Verzasca). לצידנו נהר ורצאסקה הנפלא, עם מימיו הקרירים והצלולים, שעושים את דרכם בין סלעים גדולים וחלקים. ביניהם כמו פינות ג'קוזי טבעיות ומקסימות, ובכל מקרה חווית מים זורמים ושוצפים לאורך כל הדרך.

ואז – מגלים שהגענו גם למפלים שראינו ממול, ווווואו אחד גדול. יורדים במורד העמק וממשיכים לאורך הנהר הצלול. ממשיכים עד גשר הקשתות הכפול המפורסם Ponte dei Salti בלאברטצו  (Lavertezzo).

אין מלים לתאר את החוויה, תמונות נוספות בגלריה.

משם, המשכנו לארוחת ערב טעימה במלון,  וללילה נוסף ב Charme Hotel al Torchio

לוקרנו –הר ברה׳ - Lago di piano – אגם קומו

9.9.2022

רצינו להתחיל ב Ponte Tibetano Carasc כדי לחוות את הגשר המרשים המחבר בין 2 עמקים. תכננו לעלות רק בפוניקולור, כי הבנו שהדרך מפותלת ו"על אחריות הנוהג” . אבל עד שמצאנו חנייה, גילינו שעלינו לחכות זמן רב רק כדי לעלות בפוניקולור. ולכן – המלצה חמה, להזמין מראש או לרכוש כרטיס ואז ללכת לחפש חניה… אנחנו ויתרנו על ההמתנה, כי מי יודע כמה נצטרך להמתין גם למעלה ועברנו לאופציה ב'.

נסענו להר ברה (Monte Bre) הר יפהפה שנמצא בגובה 933 מטר וגולש כמעט עד לאגם לוגאנו.

עולים להר מונטה ברה בפוניקולור (בעצם 2). אפשר גם ברגל, אבל העלייה נראית תלולה למדי.  מגיעים לפסגה עם נוף עוצר נשימה. יושבים לקפה ומאפה במרפסת הצופה לנוף.

ויורדים במסלול יפהפה דרך כפר האמנים הקטן בר (Brè), ממשיכים עד לרכב, כשלצידנו נופים מדהימים.

נפרדים משוויץ המקסימה וממשיכים חזרה לאיטליה.

עוצרים לפיקניק בLago di piano  וממשיכים לאגם קומו.

מגיעים למלון שהזמנו : Agrituurismo la fiorida על נהר אדה (Adda ) שנשפך לאגם קומו בקצהו הצפוני.  שתי גדותיו של הנהר מוקפות ברכסי האלפּים.

אגם קומו Lago di como​

10.9 אחרי ארוחת בוקר ושייק בוקר טבעי בחווה,  יוצאים לפארק חבלים – Jungle rider park, Margno Lombardia.

חונים ועולים רגלית בעליה חדה לאתר. סביבנו פסלוני עץ מקסימים.

מגיעים לפארק הרפתקאות שנבנה על עצים. הליכה בגובה רב, בין בולי עץ, שבילי עץ, גשרי, אומגות ועוד. כיף ופעילות גופנית בתוך הטבע.הח'ברה בוחרים במסלול טורנדו, שאיתגר קצת את שיווי המשקל וגרם לפרצי צחוק במשך כל המסלול.

משם חוזרים לפיקניק בחווה, תחרויות בבריכה (צריך כובעי ים), חד"כ ולסיום ארוחת ערב איטלקית כייפית בCROWN'S PUB.

ישנו ב  Agrituurismo la fiorida

אגם קומו Lago di como

Agrituurismo la fiorida : בריכה, חד"כ, אופניים להשכרה. מחלבה שבה מייצרים את כל הגבינות,

וגם למתעניינים – מסעדה עם כוכב מישלן. אחר ומיוחד.

**אופציות נוספות: יש שבילי אופניים רבים, בדרגות קושי שונות העוקפים את אגם קומו. באזור הצפוני של האגם יש מסלולים קלים יותר המתאימים לכולם.

**מסלול הליכה קולונו – גריאנטה – מנאג'ו, שאורכו כ-15 קילומטרים.

בלאג׳יו​

11.9 שייק בוקר נוסף, ארוחת בוקר ויוצאים לקניון אורידו דה בלאנו .

מסלולון, בעיקר למשפחות עם ילדים קטנים.ערוץ עמוק וצר עם מפל, גשר תלוי. ביציאה יש מדרגות ונוף מדהים לכפר ולאגם. בכל מקרה, מאוד מתוייר, יפה, אבל ממש לא טיול רגלי בטבע הפתוח.  ראינו, הסתיים מהר..

שוטטנו קצת בווארנה ועלינו עם הרכב במעבורת לבלאג'יו.

בלאג'יו -מקום מקסים, היינו שם כזוג, וכעת עם המשפחה.  ניתן לשכור סירות לשוט על האגם, לראות את בלאג'יו מהמים, יש מלא מסעדות, גלידריות ובתי קפה ליד האגם.

עבורכם – דברים לעשות בקומו.

הגענו למקום הלינה שהזמנו – Villa Primula המקסימה, נוף מדהים, ג'קוזי, משחקים ופינוקים.

ירדנו לחוף האגם, הילדים השתעשעו במים הקרים, ועל הדרך הצטרפו אליהם ולאנשים בחוף גם זוג ברבורים.. עלינו חזרה לג׳קוזי בוילה, ויצאנו לאכול במרחק הליכה ב Ristorrante tratttoria Bellavista המופלא על הנוף המקסים של בלאג׳יו.

בלאג׳יו​

12.9 נפרדים מאיטליה – מילאנו – ישראל

12.9 מתעוררים לארוחת בוקר בוילה, ויורדים לטייל בבלאג'יו היפה, כמובן שמקנחים בגלידה.

לסיום, ממשיכים לנגיעות במילאנו – בירת האופנה העולמית, שמציעה הרבה חנויות מעצבים, קניות, כדורגל, אופרה וחיי לילה.

עברנו בMUST – קתדרלת מילאנו (Duomo di Milano) – שמהווה אחד ממוקדי המשיכה הבולטים של מילאנו. הארמון המלכותי של מילאנו (Palazzo Reale di Milano) וגלריה ויטוריו עמנואל (Galleria Vittorio Emmanuele II) – מרכז הקניות העתיק בעולם, במבנה המקסים .

סיימנו בקצת קניות בקניון.

וכיון שהטיול שנגמר בטיסת לילה, הזמנו לינה קרובה לשדה התעופה. והופתענו לטובה מהפינוקים שקיבלנו שם. LA CASETTA Malpensa. מומלץ בחום.

רכבל לפסגת הר מוטארונה (Monte Mottarone)

מדובר ברכבל שבו קרה "אסון הרכבל" ולכן הוא סגור.. אפשר לעלות עם הרכב למסלול, תצפית נהדרת ומגלשות הרים

ווווא ו - לא לוותר..

מסלול מהמם: Sambugaro Motta- עמק מוטה עם המים, המפלים , המסלול - מקסים

קניון אורידו דה בלאנו .

מתאים במיוחד לילדים. לא לצפות ליותר מדי. יפה, אבל ,מסלולון עם גשר תלוי, נוף מדהים, מאוד מתוייר.ולא טיול רגלי בטבע.

לטיולים שלנו באיטליה

Wellness-Nutrition- Health​

“The Best Way To Get Started Is To Quit Talking And Begin Doing.” – Walt Disney

קורסים שאסור לפספס

“Stress should be a powerful driving force, not an obstacle.” Bill Phillips

Summary
טיולים בטבע, בלוג טיולים , איטליה, ונציה, צפון איטליה, דולומיטים
Article Name
Description
טיול משפחתי, צפון איטליה, האגמים. טיולים בצפון איטליה והאגמים. ולא רק גארדה, קומו ומאג’ורה ,עיירות יפות ופסטורליות. אגמים, מפלים, הרים וחוויות. עד הדולומיטים. המלצות על טיולים לבד, ביחד, בזוג ועם המשפחה. טבע, פעילות ואיכות חיים. טרק בדולומיטים, טיול ברגמו מילאנו, טיול ונציה, טיולים בטבע, בלוג טיולים.