wellnessclub.co.il

טיול זוגי - צפון איטליה והאגמים

צפון איטליה – נופים ירוקים עוצרי נשימה, ערים ציוריות, אתרי נופש ועתיקות, אגמים , מפלים, הרים, טבע מדהים במלוא תפארתו. וכבר אמרתי שארץ המגף המקסימה, קיבלה אצלי מקום של כבוד, כי בה  התחלנו את הטרק המשפחתי הראשון שלנו. (כשהילדים בגיל 9,13,15) .

אז בשבילכם – הטיולים שלנו בצפון איטליה ובפוסט נפרד – הטרק בדולומיטים עם המשפחה, לטיול בר מצווה.

ברגמו

2019 – התחלנו טיול בברגמו, פשוט כי זו היה טיול בהתראה קצרה ומצאנו שם מקום לינה. גילינו מקום יפהפה. מראה של עיר מימי הביניים שעומדת על גבעה, וחומות מבצר המקיפות אותה. עיירה עתיקה וציורית, שנמצאת רק כ-50 קילומטר ממילאנו.

טיילנו בברגאמו בסמטאות של עיר העתיקה, צפינו בנופים מרהיבים, וכמובן נהנינו מאוכל איטלקי מדהים.

מי זו ברגמו?

ברגמו בנויה מעיר עליונה ותחתונה.

עיר עליונה (Citta Alt) –עיר עתיקה המוקפת בחומות מימי ביניים. יש פוניקולר, עולים מהעיר התחתית לעילית. אפשר לעלות ברגל (לא נורא). לבקר בסמטאות של העיר העתיקה, לראות את המצודה של העיר (Cittadella), את הכיכר הישנה (Piazza Vachia), עם מגדל הפעמונים והנוף המקסים.  להמשיך לשוטט, ועל הדרך לראות את ה – Palazzo della Regione, ואת Basilica di Santa Maria Maggiore –בניין העיריה הישן מהמאה ה-12 שנחשב למוסד עירוני העתיק ביותר באיטליה. משם לרדת לעיר התחתית .

העיר התחתית (Citta Bassa) – מלאה בבתי קפה, מסעדות רומנטיות, בניינים מעוצבים ממאה 19 וה-20. וכן הגלריה לאמנות מודרנית ועכשווית.

**שנה לאחר מכן, כאן, בברגמו, התחילה התפרצות של וירוס הקורונה (Covid-19) באיטליה.

אגם איסאו - lago d'iseo

למחרת, יצאנו לאגם Lago d'iseo. נוסעים ורואים מפלונים מכל עבר. עוברים מעבר ההרים passo della presolana עם נוף מקסים, עד לאגם איסאו. אגם שבשל האגמים הגדולים והמפורסמים יותר, לא זוכה לדעתנו למספיק תשומת לב… אזור מוקף בכרמים ונופים, הרים גבוהים וכפרים שלווים.

התחלנו בטיילת הרומנטית, ואחריה – מסלול בשמורת טבע הסמוכה לאגם,  Riserva Naturale Torbiere del Sebino .שמורת טבע שהוכרזה כאזור שימור והגנה מיוחד, בשל מגוון בתי הגידול והמינים, הנדירים או בסכנת הכחדה בלומברדיה ובאיטליה.בפארק יש מספר מסלולי הליכה מקסימים, ומלא שבילי עץ הבנויים מעל האגם. אנחנו בחרנו להקיף את האגם ולהינות מהטבע סביב. משם –  10 דקות נסיעה לעיר Iseo , טיילת, מסעדות ובתי קפה.

עבורכם, מסלולי הליכה מומלצים, ועוד אטרקציות סביב האגם – כאן

אגם קומו lago di como​

ביום הבא,  יצאנו לאגם קומו , אחד מאגמי הצפון ( השלישי בגודלו), אגם המוקף הרים וכפרים ציוריים, מרינות, גנים וטירות. התחלנו בפינה הקרובה לברגאמו יחסית – lago di lecco. מקום מקסים, שם נמצאת גם  שכונת פסקרניקו (Pescarenico).  כפר דייגים קטן עם בתים קטנטנים וציוריים.

המשכנו לדרביו Dervio – בדרביו עשינו מסלול מקסים במעלה הכפר לתצפית על הטבע:  Torre di Orezia. ולסיום, ירדנו לפיקניק ליד האגם.

לאחר מכן נסענו, לבלאנו, וארנה, בדרך חופים מקסימים, מלא מסעדות ובתי קפה ליד האגם, מסעדות טובות ובר יין.

עלינו למעבורת ל"פנינה של קומו" : העיירה בלאג'יו  Bellagio. עיירה ציורית ורומנטית, שממוקמת על ה"שפיץ" של האגם. עם  טיילת מקסימה, סמטאות אבן, וילות, גנים, והוילה הידועה: ווילה מלזי Villa Melzi עם הגנים האנגלים..

מלא מסעדות, בתי קפה, ברים, חנויות והרבה מאוד יופי. ניתן לשכור סירות לשוט על האגם, לראות את בלאג'יו מהמים. וכמובן שאפשר גם לשחות….

עבורכם – דברים לעשות בקומו.

מילאנו

ביום הרביעי 4.8 ראשון, בדרך הביתה, מילאנו.

50 דקות נסיעה מברגמו, רואים את הקדתרלה הידועה – דואומו די מילנו (Duomo di Milano) . ניתן לטפס 150 מדרגות (או מעלית)  לגג כדי לצפות במראה עיר .

את גלריה ויטוריו עמנואל (Galleria Vittorio Emmanuele II)  – מרכז הקניות העתיק בעולם, במבנה המקסים .

טיול משפחתי - צפון איטליה והדולומיטים

2014 – נסיעה משפחתית לכבוד בר המצווה של הבן לצפון איטליה. אחרי הנחיתה, שכרנו רכב והתחלנו להצפין לכוון ריבה דל גרדה, העברנו את היום במפלי וורונה ומשם המשכנו לנקודת התחלת הטרק – אגם ברייס המהמם.

כאן – המסלול המשפחתי – דולומיטים, קורטינה וגארדה.

הטרק התחיל בהקפת אגם ברייס  עד לרפיוג'י pederu, עליה  לרפיוג'י המקסים scotoni, ואח"כ  לרפיוג'י scoiattoli. אין מלים לתאר את החוויה המקסימה, מגבשת ומרגשת שעברנו..

בהמשך – עוד כייף, אבל אחר.  קורטינה , פארק חבלים  parco avventura, עליה למרמולדה ומשחקי שלג, טיול מקסים ב- אלפ די סיוזי  ורפטינג בדימארו.

Lago di tovel , ולסיום  ישנו בparco termale del garda, ובילינו בגארדה-לנד, אקווה פארק, ארוחת אבירים, שמורת המפלים במולינה ובסירמיונה היפה.

טיול משפחתי - צפון איטליה ושוויץ

2022 – נסיעה משפחתית לכבוד האפשרות לצאת לחו"ל אחרי מגבלות הקורונה, וגם לקחת את הבן שיצא לרגילה, הבת שבחופשת סמסטר והבן שתכף מתחיל י"ב…התחלנו באגם מאג'ורה – סטרזה, הר המטארונה, האיים הבורמאים.

המשכנו לכוון שוויץ – אסקונה, עמק ורסצקה, הר ברה ואגם לוגאנו . חזרה לאיטליה לאגם קומו, לחוווה חקלאית, פארק חבלים, בלאג'יו ולסיום מילאנוץ .

כאן – המסלול המשפחתי –צפון איטליה ושוויץ.

לטיולים שלנו באיטליה

Wellness-Nutrition- Health​

“The Best Way To Get Started Is To Quit Talking And Begin Doing.” – Walt Disney

Summary
טיולים, צפון איטליה. טיול זוגי או משפחתי
Article Name
Description
טיולים, צפון איטליה, האגמים. טיול זוגי או משפחתי. בלוג טיולים : גארדה, קומו ומאג’ורה ,עיירות יפות ופסטורליות. אגמים, מפלים, הרים וחוויות.ברגמו מילאנו, קומו, בלאג'יו ועוד טיולים בטבע.