יוון

יוון - איך לא?

הבחירה ביוון לנופש שהוא גם קרוב, גם זול וגם – יש בו הכל.

כל מי שרוצה, יכול לגלות את יוון מאיזו נקודת מבט שיבחר.

יוון בהגדרתנו זה "נופש ים תיכוני, קל, מהיר ואיכותי" יש כ"כ הרבה אופציות – אפשר לחוות את האיים היווניים, לטייל ביוון ההררית, לטייל או לנוח על רצועות החוף המדהימות, להינות מאוכל ים תיכוני בריא ואיכותי בטברנות שפזורות בכל עבר,  מיתולוגיה, תרבות, מלונות בוטיק מפנקים. ובעיקר , זמינות מדהימה – שעה וחצי נסיעה, לוקחים רכב ותוך זמן קצר מגיעים ללב הטבע היווני.

מצד אחד אפשרויות רבות לחופשות שקטות , כמעט לבד בלב הטבע. ומצד שני פעילויות ספורט ואתגר, ובכלל, לצעירים – יש איזורים שלמים שנועדו במיוחד בשבילם: פארקי מים, מסיבות, בארים ומה לא…

אז התחלנו כזוג לטיול לצורך עבודה באתונה ושיטוט להיכרות עם האתרים ההסטוריים הרבים שבה.

אח"כ טיול של המשפחה המורחבת לחגוג להורי 50 שנות נישואין. נסיעה לכרתים – מלון כייפי שסיפק לנו את כל מה שצריך – בריכה, ים, שחיה, טיולים, זמן משפחה, זמן זוגי וזמן לבד. טיולים ארוכים או קצרים, כל אחד בהתאם לצרכיו ורצונותיו.

בהמשך נסענו ביחד כמשפחה מצומצמצת – אנחנו ובן הזקונים , ליון ההררית לטיול מ-ה-מ-ם. חוויה צרופה.

וגם – הבן נסע לחגוג בכרתים, ואנחנו – להיזכר בכרתים ולהיות באיזור ולטייל בקניונים המקסימים שלה (היה רעיון גאוני).

למה גם בלוג טיולים?

מאמינה בשילוב בין עשייה והגשמה עצמית, לבין חיים בבריאות ושלווה. כשזה כולל גם תחושת שייכות, משפחתיות, זוגיות ו/או חיי קהילה. כמו גם – תזונה בריאה, פעילות גופנית, תחושת משמעות ומטרה, טיולים, "אמבטיית טבע", אורח חיים בריא, וקצב חיים נוח.

כיון שכולנו בעשייה מתמדת, הפסקות הטבע והטיולים, הם חלק בלתי נפרד מאורח חיינו. וכיון שגם אני עוקבת ולמדת מטיולים של אחרים – מקווה שגם הטיולים שלנו יעשו לכם חשק ומוטיבציה לטיולי טבע בארץ ובעולם.

2022 יון - טיול זוגי באי כרתים.

נחיתה בהרקליון-קניון מילי, האגם הנסתר, סיסי, קניון ריכטיס,  קניון אימברוס, אגיוס ניקולס, אלונדה, פאלקה והביתה.

מסע נפלא של 4 ימים, בכרתים – האי הגדול ביותר באיי יוון. מלא מפרצים לבנים, מטעי זיתים, כרמים וצמחיה.  כבישים מפותלים, כפרים ציוריים, טברנות, מפלים וכחול של ים שמציץ בכל רגע. אז הגענו והחלטנו שננסה לנפוש גם בכרתים כמו שאנחנו אוהבים. כלומר, לא רביצה תחת השמש על חוף הים, אלא לחוות את האי דרך הרגליים. ולסיום –  יום אחד של שלווה, ים וספרים.

השהות שלנו באזור המזרחי של האי הייתה קצרה יחסית, 4 ימים בלבד בהם  ישנו בעיירה הקטנה והשקטה סיסי, התארחנו בריזורט Vasia Resort & Spa מלון כייפי, מרפסת לנוף, עם/בלי בריכה פרטית. מרחק הליכה מהטברנות והנמל של סיסי.שם נהננו מארוחות הערב, הבארים והגלידות . וממליצים מאוד על Paradise cafe שם אכלנו צ׳זיקי, סלט יווני, ממולאים, ודגים טריים שעשויים נהדר.

אבל בזכות ההחלטה לשכור רכב הספקנו לבקר כמעט בכל החלקים שרצינו לחוות באי.

היום ה 1: נוחתים בהרקליון  עיר הבירה של כרתים והחמישית בגודלה בכל יוון. קניון מילי Myli Gorge – מסלול קצר ויפה. בסיומו, המשכנו לאגם קורנס- האגם הנסתר Kournas lake  ומשם למלון .

למחרת – יוצאים לקניון ריכטיס שבמחוז לאסיטי, בצד הצפוני של כרתים, אמנם נסיעה של כשעתיים, אבל הדרך יפהפיה, באמצע יורדים לאחת הטברנות כשלצידנו שטים ברבורים. וממשיכים למסלול, שכולו – נוף מהמם לאורך הנהר, לכוון מפל Richtis ועד לים.

ביום השלישי היו לנו כמה סידורי בוקר, לכן לא עשינו מסלול ארוך (ויש כמה שעוש על הפרק…) אבל כן ירדנו בקניון אימברוס  Imbros Gorge מזרחית לסמאריה.

וביום האחרון, החלטנו לנפוש בלאסיתי: להכיר את אגיוס ניקולאס,  ,Lake  Voulismeni , אלונדה, פלאקה ולהינות מכל רגע…וכך הסתיימו בן רגע  4 ימים מופלאים בטבע של כרתים.

2015 יון - טיול משפחה מורחבת באי כרתים.

נסיעה לחגיגות 50 שנות נישואין של הוריי, עם כל המשפחה המורחבת. נסענו מלון – Chc Athina Palace Resort & Spa. היה בילוי משפחתי נפלא.

טיול יומי בהרקליון, בירת כרתים, מסעדות טברנות, חלקנו נהנו מסופלקי. המשכנו לכפר הציורי פלאקה, באגיוס ניקולאס ובכפר קריצה שאומרים שיש בו את שמן הזית הטוב בעולם. רוקמות התחרת והרבה נקודות חמד.

לסיום – עד העיירה אלונדה, אי המצורעים ספינלונגה.

ועוד שלושה ימים נהדרית של יחד, שלווה, כייף, ים, שוחים ומשחקים בבריכה, רוקדים, משחקים משחק רביעיות משפחתי שיצרנו לכבוד האירוע. קהוט, משחקים משותפים, שנורקלים. עוד נחזור על זה…

לגלריית תמונות כרתים  :

2021 יון - טיול משפחתי ביון ההררית.

מסלול הטיול שלנו: צפון יוון. נחיתה באתונה וטיול ליון ההררית:  צומרקה- מטאורה – וחזרה דרך עיירת הנופש מיטסיס, לאתונה.

היום ה 1 נוחתים באתונה, עולים על האוטוסטרדה לכיוון תעלת קורינטוס, ממשיכים  דרך גשר המיתרים ריו אינטריו.  עצירה באמפילוכיה, להתחיל להרגיש את הסלט היווני והצ'זיקי שילוו אותנו הלאה,  ועד לצומרקה

היום ה2: עוברים דרך מינזר קיפינה, הכפרים סיראקו וקאלאריטס, ומסיימים במעיינות קויאסה.

היום ה3: ביקור במערת הנטיפים ליד פרמנטה. גשר פלאקה על נהר  האראכטוס ראפטינג על הנהר  ומשם למפלים של קטראקטיס.

היום ה4: ממשיכים דרך הכפר מצובו,  עד המנזרים התלויים של מטאורה, שנחשבים לאחד מפלאי תבל

היום ה5: מדרימים דרך מיטסיס, לכיוון אתונה.

לטיול שלנו ביון ההררית  :

לגלריית תמונות יון ההררית  :

קרוז בים התיכון – קפריסין ויון

לגלריית תמונות קרוז בים התיכון   :

Wellness-Nutrition- Health​

“The Best Way To Get Started Is To Quit Talking And Begin Doing.” – Walt Disney

2010 יוון - טיול זוגי אתונה.

לפני יותר מ10 שנים..הגענו ליומיים לכנס באתונה, חלקנו עבד, וחלקנו טייל…

אז מהזכרונות והתמונות: אקרופוליס, האנדרטה המפורסמת ביותר בעולם. מקום שנהרס ונבנה עשרות פעמים במהלך ההיסטוריה ונחשב לאחד מפלאי תבל ולאתר מורשת עולמי. מתחילים בביקור במוזיאון האקרופוליס, אח”כ נכנסים לאתר לראות שרידים כמו הפרתנון, מקדש אתנה, תיאטרון דיוניסוס, מקדש זאוס ועוד. ירידה לפלאקה (אתונה הישנה) – סימטאות, שווקים, דוכני אוכל, גלידות ומסעדות. בזאר ושוק פשפשים באיזור מונסטריאקי . עלייה ברגל בשקיעה לגבעת ליקאביטוס כנקודת תצפית בנוף של אתונה.

וגם: האיצטדיון האולימפי הישן של אתונה שאירח את האולימפיאדה הראשונה בהיסטוריה. המרכז האולימפי, בו התקיים טקס הפתיחה של האולימפיאדה. מרכז העיר אתונה בכיכר סינטאגמה,  עם המטרו המעולה המקשר בין כל חלקי העיר. וכמובן שיטוט והגעה לכל מיני פינות חמד.

עוד נגיעות באתונה – בהפלגה של המשפחה המורחבת – כאן

קורסים שאסור לפספס

“Stress should be a powerful driving force, not an obstacle.” Bill Phillips

Summary
טיולים בטבע, בלוג טיולים , יון, צומרקה
Article Name
Description
המלצות על טיולים לבד, ביחד, בזוג ועם המשפחה. טבע, בריאות, פעילות . בארץ ובחו"ל .טיולים - יון, צומרקה, טבע, סיראקו קלריטס, כרתים, קניון מילי, האגם הנסתר, סיסי, קניון ריכטיס, קניון אימברוס, אגיוס ניקולס, אלונדה, פאלקה ועוד...