נחל אורן, נחל אלון ושויצריה הקטנה

שמורת טבע הר כרמל – רכס הכרמל, חורש ים תיכוני, חורשות עצי אורן,. או בשמו : "ההר הירוק כל ימות השנה" . וכל זה בלי לשכוח לרגע את אסון הכרמל הנורא, וכמה חשוב לשמור על הטבע שלנו ועל כל מי שסביבו.

אז בינואר 2022- יצאנו לסופ"ש ביערות הכרמל ומשם לטייל גם בנחל אלון ונחל אורן. שני נחלים מוצלים, ומלאים בצמחייה ירוקה  באיזור הכרמל. מסלול טיול כייפי,לא רחוק מהמלון.

נחל אלון, נחל אורן ונחל כלח

ינואר 2022 – טיול בירוק, יצאנו מיערות הכרמל, למסלול של נחל אלון, נחל אורן, מחצבות קדומים, תצפית וזכרון באתר ההנצחה של אסון הכרמל וטיול בשויצריה הקטנה ונחל כלח. איזה יופי.

יצאנו מחניון הר אלון, בסימון שבילים כחול שיורד לנחל אלון. למרות הטבע הפורח, עדיין אפשר לראות תוצאות של השריפה הגדולה באסון הכרמל.  יורדים לתוך בקעת אלון הירוקה והפרחונית. עוקפים חוות דעת בודדים, ופונים ימינה עם השביל הירוק. לאפיק נחל אורן ובו גבים מלאים במים.

ממשיכים עד מעיין עין אלון, לצד פרות שנהנות יחד איתנו מהטבע.

אחרי סטייה קטנה של הלוך חזור, בסימון האדום. לאורך אפיק נחל אורן, לבריכה שלשפתיה עצי דקל. חוזרים לפיצול השבילים הירוק-אדום, ופונים שמאלה עם הירוק. לכוון מחצבות קדומים.

עולים בשביל שחור, לאנדרטה לזכר הנספים באסון השריפה בכרמל. ולתצפית היקפית על יערות הכרמל.

וממשיכים בשביל השחור עד לצומת הכניסה לבית אורן.

משם המשכנו בסימון אדום, לכיוון שוויצריה הקטנה ונחל כלח.

רואים מתחתינו את התהום של קניון נחל כלח.

בפיצול שבילים נוסף, פונים ימינה עם הסימון הכחול, צועדים בנחל כלח, הליכה בצל, תוך טיפוס על שורשי עצים ומדרגות סלע. כשהסימון הכחול מתחיל להתעקל שמאלה, חוצים את הכביש, וחוזרים לרחבת החניה של חניון הר אלון .

אנדרטה לזכר "אסון הכרמל"

אנדרטה לזכר 44 הנספים בשריפת היער באסון הכרמל ב2010. שריפה שכילתה יער, חורש ובתי מגורים באיזור בית אורן ועין הוד. 25,000 דונם עלו באש ומיליוני עצים נשרפו. האנדרטה הוקמה מזרחית לעיקול בו נשרפו האוטובוס של אנשי שירות בתי הסוהר. באזור משקיף על הנוף

מסלולי טיול נוספים בצפון הארץ

מסלולים

מפת סימון שבילים מס' 4-הכרמל ורמות מנשה.

לא לשכוח

לצאת מוקדם.. חם..מסנן קרינה, מים (הרבה)