נחל אלעל - המפל השחור והלבן

נחל אלעל - המפל השחור והלבן

נחל אל על

פברואר 2023 – קפצנו לראות את השלג בצפון, ולמחרת בבוקר, המשכנו לדרום הגולן. ולמרות הרוח הקרירה, יצאנו לטיול בנחל אל על המהמם.  מתחילים בנסיון להגיע לכניסה למסלול. חניון המפלים בווויז מוביל למושב אבני אית"ן. ידענו שהכניסה לאבני איתן סגורה בשבת, אבל גם הדרך העוקפת לא היתה ממש פתוחה… ולבסוף הצלחנו. התחלה מאתגרת, עם רוח די חזקה, החלטנו לבדוק, אם יהיה קר או רטוב מדי, נחזור.

יורדים ירידה קלילה עם יתדות אל המפל השחור והיפהפה. מפל בזלתי הנשפך מגובה של כ-8 מטרים.  היינו שוב, כמעט לבד, נהנים מהיופי והשקט. המים זורמים בעוצמה על קיר בזלת שחור, לתוך בריכה, שבטמפרטורה שהיינו שם, לא בדקנו אותה..

החלטנו שבכ"ז נמשיך אנחנו והטבע. נהנים לראות עוד נביעות של מעיינות, ברכות, מפלונים, פרות, פרחים ( רמזל לפריחה עצומה של אירוס הגולן) ושלווה… הגענו למפל הלבן שזורם על סלעי גיר לבן מגובה של כ-20 מטרים. משם, בחרנו לחזור לאחור בתוך הטבע, ולא בטיילת הסלולה שמעל לקניון, בגלל הרוח החזקה שנשבה שם. היה תענוג, שבנו על עקבותינו וחוזרים דרומה לכוון הבית. 

בעקרון, אורכו של נחל אלעל הוא כ 20 ק”מ. אבל טיילנו בעיקר במקטע הקניוני והיפה שלו.  המסלול מתחיל בחניון המפלים ליד מושב מושב אבנ”י אית”ן ומסתיים באליעד (או הפוך, או הלוך חזור). ההליכה בשביל מקביל לתוואי הנחל הזורם כל השנה.

מסלולי טיול נוספים בצפון הארץ

מצפה הבנים

בכניסה לנחל אלעל מאבני אית"ן מצפה מקסים לזכרם של שמוליק טולדנו ופיני כהן ז"ל שנפלו במהלך מבצע חומת מגן בשנת 2002

הכפר האינדיאני

בכפר האינדיאני אפשרויות אירוח שונות. למידע: 053-2467813

שבת

הכניסה לאבני איתן סגורה בשבת. אפשר לנסות את הדרך העוקפת /לחנות בשער הכניסה וללכת קצת יותר.

טיול קרוב - נחל מירון

לעוד טיולים בצפון הארץ ​

טיול קרוב - שמורת הגולן - מקטעים

לעוד טיולים בצפון הארץ