טיולים, אוסטריה - חבל זלצבורג וחבל טירול​

אוסטריה  היפה, מקבלת את פנינו בהרבה ירוק, לבן וכחול. כייף גדול לטייל ולהינות מהטבע. גילינו שאחרי החוויה המדהימה בקראוון בנורבגיה. גם אוסטריה מושלמת לטיול משפחות.

יפהפהיה, מלא מסלולים, טבע, ירוק, אטרקציות לילדים גני שעשועים, טרמפולינות, וכייף לילדים.

כאן על טיולים ב-2  עשורים ב-2 מדינות מה"רפובליקה האוסטרית" :חבל טירול, חבל זלצבורג.

היה נפלא, אבל תמיד כייף גם לחזור הביתה…לגלריית תמונות של הטיול המשפחתי באיזור טירול – זלצבורג (יולי 2013) .

לטיול שלנו בוינה ומחוץ לה. טיול זוגי בוינה (2019) וטיול משפחתי סביב וינה (יוני 2022).

2023 - טיול עם הבת הבכורה - זלצבורג, טירול

6.9.2023 – יצאנו לחגוג עם הבת הבכורה סיום מוצלח של שנה ב' בלימודיה, בנסיעה לאזור זלצבורג-טירול.

6.9 מגיעים לוינה 19:25. נוסעים לכוון מלק  – אוסטריה התחתית, עמק הווכאו. זכרנו שהיה מקסים, לפני שנה. והחלטנו להתחיל להתקם לכיוון המסלול…

7.9 – Tiefenbachklamm –  מסלול של כ-9 קילומטרים, התחלה נהדרת לטיול, ולחווית הטבע והגשרים של אוסטריה. וממשיכים ללינה, ליד Achen Lake.

8.9 הולזגאו –   Tyrolean Lech Valley  ו-  Rossgumpen Wasserfall

9.9   Stuibenfall מפלי שטויבן, "highline179" ב-Reutte

10.9 נקיק גולינגר- Salzachöfen,  מפל גולינגר – Gollinger Wasserfall

11.9 הלשטאט, קצת קניות ( בת.. בכורה), לינה ליד וינה

12.9 חוזרים הביתה בשמחה ובשלום. היה תענוג.

Tiefenbachklamm

Tiefenbachklamm ערוץ מרהיב שמתפתל בין ברנדנברג לקרמשך. נקיקים צרים, סלעים  ומי הרים קרים. מסודר למופת, עם פלטפורמת תצפית, מפלים שוצפים. גשרים חוצים ואחו שטוף שמש.

מסלול של כ-9 קילומטרים, התחלה נהדרת לטיול, ולחווית הטבע והגשרים של אוסטריה. המסלול נמצא ב Kramsach . מתחילים בתחתית הערוץ, שאליו עוד נחזור לטבילה. ממשיכים עד פלטפורמת תצפית נהדרת ושביל יפהפה וקל להליכה. נכנסים אל המסלול ממש מהכביש ( יש מקום לחנות את הרכב), וככל שמתקדמים, העמק מצטמצם לערוץ.  עד שהוא נפתח שוב לאחר כארבעה קילומטרים. כשעה הליכה הובילה אותנו למעין מזנון (שהיה סגור). חזרנו דרך הערוץ  ל-Kramsach (סה"כ כ-9 קילומטרים).

**כמיטב ידיעתנו – סגור מנובמבר עד אפריל, ובימים עם גשם כבד).

Tyrolean Lech Valley, Rossgumpen Wasserfall

מסלול הלוך ושוב (קצת שידרגנו..) באורך כ- 10ק"מ ליד ליד הולצגאו, טירול. טיול ציורי בעמק, ממרכז Holzgau עוברים את הכנסייה, שם מתחיל מסלול ההליכה לכיוון Kemptner Hütte – Cafe Uta

משם ממשיכים לצעוד עד למפל נפלא שנמצא קצת מחוץ למסלול: Rossgumpen Wasserfall המפל נמצא  כ-30 דקות  מהמסעדה. ולמרגלותיו בריכה שתענוג להכנס אליה. משם – חזרנו לארוחת פיקניק באחו, והלאהלמלון בבאך.

Stuibenfälle, highline179

חשבנו שאנחנו נוסעים למפלי שטויבן – Stuibenfall. אבל כיוון שלא שמנו לב לשוני הרב בין Stuibenfall ל-Stuibenfälle, הגענו למפלים אחרים, ובכל זאת נהננו מאוד…

אז –התחלנו במפלי שטייבן – Stuibenfälle, שנמצאים ליד Reutte . צועדים בשביל מאובטח על פני מפלים קטנים ,עד למפל Großer Stuibenfall. שם רואים ח'ברה שעושים קנינינג (לא הצלחנו להרשם גם), ואז עידן החליטה שהיא יכולה גם אחרת והצטרפה לאמיצים. משם המשכנו   למפלונים קטנים, נקודת תצפית ולטייל ליד אגם Plansee.

משם המשכנו ל – Reutte שממוקם על נהר לך ולו חזיתות בתים מצוירות,מבנים היסטוריים ואגמים.

הגענו ללינה במקום מקסים, וזכינו לחוות גם חתונה שהיתה במתחם. משם עלינו לאטרקציה נוספת – עלייה לכוון אחד הגשרים התלויים הארוכים ביותר בעולם להולכי רגל באורך של כ-403 מטר, שמחבר בין שני אזורי הטירה של חורבות ארנברג ומבצר קלאודיה. הגשר נקרא -"highline179" ב-Reutte  בגובה של כ-110 מטר מעל הכביש המהיר. צעדנו במסלול מעל לגשר, אח"כ חזרה אל הגשר ומתחתיו… וסיימנו ב- alpentherme.ehrenberg ובדרך ראינו את הגשר שמואר במהלך הלילה.

Gollinger Wasserfall , Salzachöfen Golling

עוברים את אגם Plansee המקסים ומתקדמים חזרה לכוון זלצבורג. נקיק גולינגר- Salzachöfen,  מפל גולינגר – Gollinger Wasserfall

התחלנו בנקיק גולינגר – ה-Salzachöfen Golling  קניון קטן ויפה, כמובן עם במדרגות, אך קצר יחסית. לצערנו – החלק ההרפתקני שלו , למעט כוחם הבלתי ניתן לריסון של המים. "השועל המעופף", היה סגור.

משם המשכנו למפלי גולינג שם היינו לפני כעשור. מקום מאוד מתוייר ובכל זאת – המפל בגולינג הוא אתר טבע, עם מסלול קליל ביער. מפל גולינגר נמצא כ-30 ק"מ דרומית לזלצבורג. במחוז טורן. יפה, קצר, והיה תזכורת לטיול הקודם. משם חיפשנו דרך קרובה להכנס לטבול בזלצך. ולבסוף חזרנו למלון שהיה ממש על הטבע, עם נוף מקסים. נהננו מסאונה ושלווה. ויצאנו לטייל ולאכול ארוחת ערב ב – Golling an der Salzach.

האלשטאט Hallstatt

הכפר הקטן האלשטאט (Hallstatt) עם מבנים עתיקים ושילוב בין טבע, שלווה והיסטוריה. הכפר הקטן נשתמר מימי הביניים. בשנת 1997 הוכרז הכפר כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו. טיילנו, שוב התרשמנו מהיופי, וכמובן שהפעם גם היתה טבילה באגם הגדול והצלול (Hallstätter See), מאי קטן סמוך לגדות האגם. ולסיום, ארוחת ערב והתארגנות לטיסה ליד וינה.

היה נפלא..

2013 - טיול משפחתי, אוסטריה - זלצבורג, טירול

13.7.2013 – יצאנו לטיול משפחתי באיזור זלצבורג.עם ילדים בגילאי 8,12,14 . התחלנו בארמון הלבורן וגן מזרקות המים הסודיות שלו, בדרכנו לבית המלון.

14.7.2013, התחלנו את הבוקר בטיול בזלצבורג, בית מוצרט, נהר הזלצאך , טירת הוהנורפן ומופע העופות הדורסים ועוד שעשועי שלג ואתגרים משפחתיים  על הדרך.

15.7.2013 -נקיק ליכטנשטיין, מערת הקרח אייסרזנוואלט והמיגלשות האלפיניות באבנטאו.

16.7.2013 – קרחון קיצשטיינהורן -סקי קיץ , Ice Arena. והכביש המדהים של גרוסגלוקנר עד למרכז המבקרים Kaiser Franz Josef Hohe .

17.7.2013 – מכרה המלח בברכטסגאדן, קן הנשרים, הסכר בקפרון,והעיירה היפהפיה – הלשטאט.

18.7.2013 – מפלי גולינגר והמרחצאות בבדהופגשטיין. חופשה משפחתית כייפית עם  הרבה כחול, ירוק ולבן. היה תענוג.

ארמון הלבורן, בית מוצרט,טירת הוהנורפן

13.7.2013 – הגענו לאוסטריה, עם ילדים בגילאי 8,12,14 . התחלנו בארמון הלבורן ("המעיין הצלול") וגן מזרקות המים הסודיות שלו, שריענן את הילדים מהטיסה. . לפי ההסברים המזרקות הסודיות היו משפריצות מים גם על האורחים של הארכיבישוף, במאה ה-17.כייף גדול, מזרקות מגוונות, מרקדות, גנים יפים ודרך נהדרת להתקרר, ולהתרטב, באישור האתר.

והיישר לבית המלון שלנו, באתר הסקי גאשטיינרטאל.

14.7.2013, התחלנו את הבוקר בטיול בזלצבורג, עיר הולדתו של מוצרט, בית מוצרט, קונים הפתעות במדרחוב גרטריידה ויוצאים למסלול  עד לנהר הזלצאך (Salzachöfen). מסלול יפהפה בקניון טבעי  שנוצר מזרימתו של נהר הזאלצאך.   איזה יופי!

המשכנו לטירת הוהנורפן (Hohenwerfen Castle) , אחת מתוך שלוש טירות מבוצרות שנבנו במטרה להגן על זלצבורג בימי הביניים. מתחילים לשוטט בין חדרי הטירה העתיקים, (ויש הדרכת אודיו אפילו בעברית..). ובהמשך, יוצאים ולהינות ממופע העופות הדורסים מטעם בית האילוף שלהם. יורדים בדרך היפה שמקיפה את המצודה.

ובדרך כמובן שמוצאי שעשועי שלג ואתגרים משפחתיים למיניהם…

קניון ליכטנשטיין ומערת הקרח

15.7.2013 -מתחילים את היום בקניון/נקיק  ליכטנשטיין   – מסלול  מרשים לאורך הנקיק על גשרי עץ, מדרגות ושבילים חצובים באבן, כשתחתינו  נהר גועש.

ממשיכים למערת הקרח אייסרזנוואלט (Eisriesenwelt) ,הגדולה בעולם. לוקחים סיור מאורגן, לראות את עמודי הקרח, נטיפי הקרח, והמפלים הקפואים. (חייבים לבוש חם, ק-פ-ו-א) .מהמערה עולים קצת לגובה. ויורדים היישר למיגלשות האלפיניות באבנטאו. במסלול  של 2 ק”מ בנוף מהמם, משם היישר לטרמפולינה באבנטאו.  כייף גדול.

בדרך הביתה, עברנו באגם גוסאו המקסים והוצאנו עוד קצת אנרגיה כשהמשוגעים שבינינו, טבלו במי הפשרת השלגים הזורמים לאורך כל הדרך ..

קרחון קיצשטיינהורן ו-גרוסגלוקנר​

16.7.2013 – אם כבר דיברנו על קרח, נוסעים לקרחון קיצשטיינהורן למתחם הקרח (Ice Arena). הקרחון נמצא באזור של קפרון . עלינו ווגילינו שיש אופצייה לסקי קיץ למוצלחים שבינינו..ומזחלות ושלווה בלבן, לכולם…

ממשיכים בתוכנית הראשונית, להגיע לכביש המדהים של גרוסגלוקנר שפתוח עד 21:00, דרך גרוסגלוקנר Grossglockner   נחשבת לדרך הנופית היפה ביותר באוסטריה. עם מלא נקודות עצירה לתצפית ולאטרקציות. פסגות מושלגות, קרחונים, וכפרים ציוריים. עד למרכז המבקרים Kaiser Franz Josef Hohe שסמוך לקרחון הגדול. וכמובן נסיון ללכת לכיוון הקרחון. היה שווה..

מכרה המלח בברכטסגאדן, קן הנשרים, הלשטאט

17.7.2013 – היום פגשנו חברים מישראל, וביחד איתם היינו במכרה המלח באד דורנברג (יש אליו כניסה מהצד האוסטרי – הלאין, או הגרמני – ברכטסגאדן). מקבלים סרבלי כורים, נכנסים עם רכבת קטנה למעמקי המנהרה. בפנים יש מגלשה פנימה, שיט באגם תת קרקעי  ועוד.  סיור חוויתי וכייפי ביותר.

בחרנו בצד הגרמני שנמצא בעיירה ברכטסגאדן , כי סמוך לה נמצא גם קן הנשרים של היטלר.  אז המשכנו לקן הנשרים בברכטסגאדן.  שנמצא בראש צוק בגובה 1834 מ' ונבנה ב1939 כאתר נופש פרטי לצורר – אדולף היטלר ולבכירי מפלגתו.

באנו בשביל ההסטוריה, וחווינו גם את הנוף המדהים.

ולבסוף – הסכר בקפרון, מראה מקסים של הסכר והנופים שמסביב.

ואחריו – שיטוט וגלידה בעירה התירותית והידועה הלשטאט. עיירה מקסימה עם בתי אבן ועץ, אגם קסום, ברבורים. הבתים בנוים ממש כמו ציור  על צלע ההר. קפה וגלידה באחת הפינות ליד האגם . תענוג.

מפלי גולינגר, המרחצאות בבד הופגשטיין​

18.7.2013 – התחלנו במפלי גולינגר המרהיבים (Gollinger wasserfall). ומשם למרחצאות בבדהופגשטיין – מרחצאות כייפים עם ברכות מחוממות, מגלשות , בריכות בנוף הרים מדהים, ועוד אטרקציות שפחות התאימו לנו…

וכך סיימנו עוד חופשה משפחתית מרוכזת של הרבה כחול, ירוק ולבן. היה תענוג.

לטיול הזוגי שלנו בוינה

לטיול המשפחתי שלנו באוסטריה

לגלריית התמונות - תמונות מספרות

Wellness-Nutrition- Health​

“The Best Way To Get Started Is To Quit Talking And Begin Doing.” – Walt Disney

קורסים שאסור לפספס

“Stress should be a powerful driving force, not an obstacle.” Bill Phillips

Summary
טיולים, אוסטריה חבל זלצבורג, טירול. בלוג טיולים ,
Article Name
Description
טיולים, אוסטריה חבל זלצבורג, טירול. המלצות לטיול משפחתי. בלוג טיולים של משפחה מטיילת: חבל זלצבורג, מערת הקרח, ארמון הלברון, טירת וורפן, בית מוצרט, קניון ליכטנשטיין, קרחון קיצשטיינהורן , גרוסגלוקנר​, מכרה המלח ברכטסגאדן שבגרמניה, קן הנשרים , הלשטאט​, מפלי גולינגר, המרחצאות בבדהופגשטיין​. וואו