wellnessclub.co.il

שמורת טבע הר מירון​

שמורת טבע הר מירון

שמורת טבע הר מירון – נמצאת  מערבית לעיר צפת,  וכוללת בתוכה את הר מירון, הגבוה בהרי הגליל שסביב הפסגה שלו יש מסלול הליכה טבעתי ומקסים.

השמורה כוללת גם את הר אדיר, הר הילל, הר כפיר, הר פקיעין. בית הכנסת העתיק, חורבת שמע, חורבת ב"ק, נבי סליבאן ועוד. וכמובן את נחל מירון ואת חלקו העליון של נחל עמוד .

שביל הפסגה של שמורת טבע הר מירון

שביל הפסגה הוא שביל טבעתי המקיף את פסגת הר מירון. מקיפים את הפסגה, חוזרים לחניון הפסגה וממשיכים בסימון שבילים שחור שמגיע  אל מעל לבתי המושב מירון ולבית הכנסת העתיק , מערות הקברים ועד לכביש לקבר הרשב"י. וחוזרים לחניה בה הושאר הרכב.

פסגת הר מירון עד קבר הרשב"י

מסלול קווי שמתחיל מפסגת המירון ויורד עם שביל ישראל  עד ליד קבר הרשב"י.

בית ספר שדה מירון עד קבר הרשב"י

מסלול קווי שמתחיל ליד בית הספר שדה מירון, בסימון שבילים שחור (ושביל ישראל), עד לפסגת המירון ומשם יורד עם שביל ישראל  עד ליד קבר הרשב"י.

מעין כובס לבריכות שכווי

נחל עמוד הוא אחד הנחלים היפים והמפורסמים בארץ, בכל זאת, הוא ירוק כל השנה, קריר, שופע בריכות מים צלולות, מפלים, גשרי עץ, מעברי מים, עצים אדירים והרבה שקט.

מסלול קווי של כ-6 ק"מ של טיול חוויתי בו יורדים מחניון עין כובס לכיוון בריכות שכווי

תחילת המסלול בעין כובס  – מעיין קטן, מעט נחבא מן הכביש. צפונית אליו מתחילים עם סימון שבילים כחול לכיוון נחל עמוד. עוברים את קבר שייח כוויס והתצפית  למצוקי הנחל. ויורדים עד לשביל לאורך נחל עמוד. נצמדים לסימון שבילים שחור (יחד עם שביל ישראל) עד לבריכות שכווי,ואחרי טבילה, מתחילים בעלייה בנחל שכווי. הפעם עם סימון שבילים ירוק, לאורך אפיק הנחל עד לכביש מספר 89, ולחנייה של  נחל שכווי.

שמורת טבע הר מירון, יער אלקוש נחל כזיב - עין רטט, עין חותם

 

נחל כזיב עובר סמוך למס' מעיינות בתחום שמורת טבע הר מירון. למרות שבנינו על חופשת פסח יותר אביבית, טיילנו טיול קסום של כ-8-10 ק"מ, בטבע ירוק, מדי פעם טיפות של גשם שממש לא קלקלו את האווירה (אולי להיפך..).

הקפצנו רכב לסוף המסלול – בית ספר שדה מירון.

אפריל 2023 –  מסלול שמתחיל בחנין אלקוש ונע בקניון בין רכס הר זבול לרכס פקיעין.עין רטט, עין טבעת, עין זבול, עד עין חותם . ועולים לכוון בית ספר שדה – מירון.

מתחילים את הטיול בקרבת חורפיש, מחניון לילה גשר אלקוש. יורדים לכוון מערת דושה ולעין רטט ("עין רעיש" – המעיין של חורפיש), ממשיכים לנחל חאביס.עין עוזרר, למרגלות מדרון הר זבול עד עין טבעת.עולים לכוון עין חותם – מעיין נובע בתוך מבנה של מערה (אסור להכנס – קדוש לעדה הדרוזית)

 הכל מסביב פסטורלי וקסום, נהנים מקפה ותה בטבע. וממשיכים לטייל לצידי הפרות..

ולסיום – ממשיכים עם סימון השבילים הירוק, עד לפיצול – סימון ירוק, עליה דרך עינות נריה.

 או אדום – טיפוס בשיפוע של כ25%  עד לנקודת הסיום בחורבת חוממה, למרגלות פסגת הר מירון (שם עשינו לפני כן את שביל הפסגה להר מירון, שהוא חלק משביל ישראל).

שמורת טבע הר מירון - מסלול מעגלי של 10-12 ק"מ

מסלול מעגלי שמתחיל ונגמר בחניון הר מירון. מתחילים בסימון שבילים כחול וסימון שביל ישראל (לבן-כחול-כתום) לאורך אפיק נחל מירון. מתחילים  בעליה  מאתגרת עד לפיצול בין הסימון הכחול ושביל ישראל .

סימון השבילים הכחול עולה בנחל מירון, (הסימון של שביל ישראל עולה לחורבת שמע, בית הכנסת העתיק וכסא אליהו ). השבילים נפגשים שוב במעיין עין זבד . ממשיכים עם שביל ישראל , עד לסימון שבילים ירוק, ולאנדרטה לזכרו של החייל הדרוזי שנפל בקרב עם מחבלים בלבנון. ממשיכים בשביל הירוק לעבר חרבת ב"ק, לסימון שבילים כחול. וחוזרים לשביל ישראל עד לחניון פסגת הר מירון.

מסלול טיול נוספים בצפון הארץ

מסלולים

מפת סימון שבילים מס' 2

לא לשכוח

לצאת מוקדם.. חם..מסנן קרינה, מים (הרבה)

ל"ג בעומר

כל שנה בערב ל"ג בעומר - יום ההילולה ההמונית, של פטירתו של שמעון בר יוחאי.

טיול קרוב -כינרת

לעוד טיולים בצפון הארץ ​

טיול קרוב - נחל עמוד

לעוד טיולים בצפון הארץ