wellnessclub.co.il

נחל צפית - תמר

נחל צפית תמר

נחל צפית תמר פרס ועוד

שמורת טבע מדבר יהודה כוללת את מרחבי המדבר, מצוק ההעתקים, שנוחת לבקעת ים המלח, נחלים, קניון נחל צאלים, צפית ומשמר. בריכת צפירה, נחל בוקק ופרצים, הר סדום ועוד.

בהתאם יש מסלולי טול רבים. גם צפית- תמר ופרס, יכולים להיות משולבים ונפרדים.

נחל תמר - מסלול קווי קצר

מסלול קצר אך מאתגר. מתחילים  בכביש 25 מימין לאנדרטה, בסימון שבילים ירוק. צועדים עד לקניון צר עם מדרגות סלע, סולמות, ומדרגות חצובות.

מסלול יפהפה ומפחיד, כשחושבים על עוצמת המים בזמן השטפונות ועל כוחם לחצוב קניונים שכאלה. המסלול מסתיים בדרך העפר ליד תחנת הדלק , עם השילוט לכוון קניון נחל תמר.

נחל צפית מסלול קווי

המסלולמתחיל מכביש 25, בשילוט  "נחל צפית". יורדים בסימון שבילים שחור, מתחיל בשביל רחב ובהמשך  בעזרת מדרגת סלע , סולם ויתדות  עד לנקודת הסיום, דרומית לצומת הערבה.

נחל תמר - צפית מסלול מעגלי קצר

מסלול מעגלי של כ-6 ק"מ. המסלול מתחיל לאורך ואדי תמר, נחל תמר, וממשיך במעבר תמר לנחל צפית (נחל תמר ונחל צפית).

מתחילים בדרך עפר עד לשביל לקניון נחל תמר. בסימון שבילים ירוק נכנסים לנחל תמר. עולים בסולמות ויתדות.

עד שמגיעים לחיבור שבילים ירוק-כחול. ממשיכים בסימון שבילים הכחול עד לתצפית על קניון נחל תמר.

אחרי התצפית, ממשיכים עם הסימון הכחול העובר מעל נחל צפית, ומחבר בין נחל צפית לנחל תמר. מסיימים את המסלול בהצטלבות סימון כחול ואדום, לפני הירידה לצפית. ממשיכים עם הסימון האדום לסיום המסלול.

נחל תמר - צפית מסלול קווי ארוך

אחרי התצפית, ממשיכים עם הסימון הכחול העובר מעל נחל צפית, ומחבר בין נחל צפית לנחל תמר.ממשיכים לצעוד בסימון שבילים כחול מעל לנחל צפית עד למפגש עם סימון שבילים שחור לירידה לנחל צפית. גם כאן נעזרים בסולמות ויתדות ולבסוף – עוברים מתחת לסלע ונעזרים ביתדות וקירות הסלע. עד לכניסה לנחל צפית, מכביש 90/ או לחלופין -יוצרים מסלול מעגלי ומסיימים בצעדה של כ-20 דק' לתחנת הדלק).

נחל תמר- צפית - מסלול קווי או מעגלי.

מסלול קווי של 9 ק"מ. מתחילים את המסלול במצד תמר , בראש מעלה תמר. חוצים את הכביש לכיוון דרום. ומתחילים עם סימון שבילים כחול ושביל ישראל.  עולים, ובהמשך יורדים לכיוון הנחל. עד שנכנסים לנחל צפית ולמפגש שבילים של שביל ישראל ושביל שחור, של נחל צפית.
עולים ימינה למעיין עין צפית, וחוזרים למפגש השבילים ושמאלה, עם השביל השחור, בתוך נחל צפית.ממשיכים עם השביל הכחול שממשיך בנחל, ובהמשך חוברים לסימון השחור לירידה בנחל – לכוון נחל צפית תחתון. נעזרים בסולמות וחבלים.

ומבינים כמה מסוכן ומפחיד היה שם לילדים שנספו באסון הנחל. יש שם
אנדרטאות מאולתרות, (האנדרטה האמיתית בהקמה).
לקראת הסיום עוברים מתחת לסלע ונעזרים ביתדות וקירות הסלע. וצועדים בשביל עד לנקודת ההתחלה של המסלול (הכניסה לנחל צפית, מכביש 90/ למסלול מעגלי – מסיימים בצעדה של כ-20 דק' לתחנת הדלק).

נחל צפית תמר פרס - המסלול המלא

מסלול באורך של 16 ק"מ. את המסלול הטבעתי הארוך – מתחיל ליד תצפית תמר ועובר לאורך נחל צפית ולאורך נחל פרס (מצפה תמר, נחל צפית ונחל פרס) .

התחלנו בטיפוס בסולמות באפיק נחל תמר.

גם כאן – תחילת המסלול על כביש הערבה (כביש 90),חונים ליד תחנת הדלק של צומת הערבה וצועדים בדרך עפר עד לשביל לקניון נחל תמר. בסימון שבילים ירוק נכנסים לנחל תמר. עולים בסולמות ויתדות. מגיעים לחיבור שבילים ירוק-כחול. ממשיכים בסימון שבילים הכחול עד לתצפית על קניון נחל תמר. אחרי התצפית, ממשיכים עם הסימון הכחול העובר מעל נחל צפית, ומחבר בין נחל צפית לנחל תמר.

צועדים בנחל רחב-ידיים  בין הגבעות המתונות שבין מדבר יהודה לערבה. ממשיכים עם סימון השבילים השחור לצפית עליון וחלקו עם  שביל צר מאוד שעובר ליד צוק. מטפסים עם חבל מעל לסלע גדול, עוברים מספר גבים וממשיכים לפק"ל קפה תחת עץ השיטה.

משם החלטנו להמשיך הלאה לכוון נחל פרס. עברנו דרך ג'יפים עד לכביש 25. עברנו את ההסבר על נתיב מכרות הפוספטים .

חצינו והגענו לסימון שבילים אדום שיורד עד לנחל פרס, זה המקום הראשון בו ראינו אנשים… מאז תחילת המסלול בנחל תמר. פגשנו כ-4  קבוצות קטנות של מטיילים שבאו לגבים. גם אנחנו עצרנו לפיקניק וטבילה, ועל הדרך זכינו לראות את המטס של יום העצמאות מתוך הגבים. מקסים!   המשכנו בסימון שבילים שחור שיורד לקניון של נחל פרס. ובהמשך מטפסים עם יתדות ברזל ומעקה מעל למפל פרס.  מתחברם לסימון הירוק וממשיכים למעלה פרס . משם יורדים לארטיק ורענון בתחנת הדלק בצומת הערבה.

נחל פרס

נחל פרסי – אפשרי כמסלול מעגלי כאשר נקודת היציאה היא "גבי פרס". יורדים בסימון שבילים אדום אל אפיק הנחל, מטפסים לתצפית נפלאה מהאוכף . ממשיכים עד למפגש עם סימון השבילים הירוק. לגבים ומשם אל ערוץ הנחל,. ממנו ממשיכים בסימון שבילים שחור, במעלה הערוץ עד לאדום, ובחזרה לרכב..

נחל צפית תמר - מחולק

• נחל צפית מחולק לשלושה מקטעים שאפשר לטייל בהם בנפרד: נחל צפית עליון, צפית תיכון, צפית תחתון, וצפית – תמר.

• צפית עליון – כקילומטר מזרחית לצומת צפית, שביל שחור של תחילת המסלול לצפית עליון.

• צפית תיכון – מתחילים מול חניון לילה מיצד תמר, בשביל כחול עד לצומת עם סימון השבילים השחור. מכאן פונים ימינה לחלק העליון או שמאלה לתיכון.
  • צפית תחתון – נוסעים עם השילוט למכתש הקטן. חולפים ליד דרך עפר שחורה, ומגיעים לצומת שבילי הליכה. סימון השבילים הכחול מוביל ימינה לנחל צפית תיכון, השחור שמאלה במורד נחל צפית התחתון. מסלול יפהפה בו הנחל מצטמצם לקניון צר ומתפתל. מדרונות תלולים ומפלים יבשים, שהטיפוס והירידה בהם- בעזרת יתדות וסולמות. **בעייתי כשיש הרבה מטיילים או קבוצה גדולה.. בגלל "פקקי תנועה" בסולמות.

מסלולי טיול נוספים באיזור ים המלח ומדבר יהודה

איפה חונים

מומלץ להחנות את הרכב בתחנת הדלק שבצומת הערבה, מאחר ובאזור זה יש פריצות לרכבים.

לא לשכוח

לצאת מוקדם.. חם..מסנן קרינה, מים (הרבה) , כובע , וכפפות/בד כדי לאחוז בסולמות שבמסלול בלי לקבל כוויה.

שטפונות

המסלול עובר באזור מועד לשיטפונות והצפות. חובה להתעדכן מראש בתחזית מזג-האוויר והתרעות