נחל שרף חגור , נחל חצרה

נחל שרף חגור

הנגב התיכון

הנגב התיכון כולל בתוכו את איזור שדה בוקר, המכתש הקטן, נחל חתירה, נחלי צרור ודרוך, עין עקב, נחר צין, שדה הבולבוסים , נחל שרף חגורכמו גם את נחל חווארים, הר כרבולת, אגם ירוחם עם החלמוניות, עין עבדת ועין ימין. נחלי חצץ-דרוך, עין ירקעם, הסנפיר הגדול, הר רמון, בורות לוץ. נחל פרס, נחל ימין ונחל חתירה..

אז נתמקד קצת…

נחל שרף חגור​

ינואר 2023 – המסלול מתחיל בנחל חגור ומסיים בבריכות המקסימות של נחל שרף.הפנינה של הטיול – הבריכה העליונה והעמוקה.

מתחילים במסללול עם הרכב, על  שביל ג׳יפים מסומן בצבע שחור. חונים ויוצאים לטבע. התחלנו את המסלול בנחל חגור, כדי להינות מהשקט ומהמסלול ולקנח בבריכה, או הגב.. של נחל שרף. צועדים בשביל ג׳יפים שחור שבהמשך הופך לשביל הולכי רגל לכוון נחל חגור. צועדים בנחל , בהמשך, מטפסים על הגדה. עד שהשביל השחור חובר לשביל ג׳יפים אדום לכוון נחל שרף. המסלול מסומן היטב. וטוב שכך.. היינו רק אנחנו, הטבע, וקבוצת אופנועים, ג'יפים, ואופניים שעברה בקירוב אלינו לרגעים ספורים…

למרות גבים קטנים שראינו בדרך, אין ספק שהבריכה המדהימה של הנחל היא אטרקציה מדהימה . מקום נפלא להפסקת התרעננות . ומשם ממשיכים לראות עוד מספר גבים, להינות מהשקט והיופי,ולצעוד  לנק׳ סיום המסלול . שם כבר גילינו מספר אוהלים של אנשים שמתכוננים לקבל את השבת במדבר.

נחל חצרה

נחל חצרה – מסלולון קצר, שנשפך אל נחל צין.

לאחר הגשמים הערוצים הקטנים שמכתש הקטן מתנקזים אל נחל חצרה והשיטפונות  ממלאים את הבריכה שבראש מפל חצרה, ואת זו שלמרגלותיו).

המסלול מתחיל ליד תחנה של מקורות, אחרי דרך עפר מהשלט  "נחל חצרה" .יורדים בסימון שבילים כחול עד לשולי נחל צין , לתצפית מה"מרפסת של הצין".ממשיכים עד למפגש עם סימון שבילים אדום. פונים איתו ומגיעים לתחתית מפל חצרה.מטפסים איתו למפל. עד לגבים בראש המפל. וחוזרים לתחילת המסלול. 

חניון לילה שער אשמדאי

חניון הלילה , נחמד, מקום טוב לפוייקה ואוהל, משחק קלפים עם הילדים והתכווננות למסלול השכם בבוקר הבא.

נחל ימין, נחל חתירה , עין ירקעם

לאחר הקפצת מכונית לחניון ירקעם. חוזרים לנחל ימין – מתחילים בחניון הלילה של נחל ימין. צועדים במישור ימין וויורדים לקניון ולגבים של נחל ימין, ממשיכים לצעוד לתצפית.

וממשיכים בערוץ הנחל,  עד למפגש של נחל ימין, ונחל חתירה, לצד עץ שקמה. ממשיכים במעלה נחל חתירה, לצד עצי שיטה עד נחל חתירה. עולים בעזרתסולם ודרגיות מתכת. לסלע עם כיתוב "מעלה פלמ"ח". וממשיכים עד  לעין ירקעם, עם גבי המים, והלאה אל מצד ירקעם ו והרכב שבחניון.

**אפשר לעשות גם הליכה קלילה  לעין יורקעם בסימון שבילים ירוק, מהחניון, וממנה יורדים לנחל ולגבי המים. 

הירידה יכולה להיות בסימון שבילים אדום, לתצפת על הבריכהאו להיכנס דרך הסלעים. או לחלופין בסימון שחור. לא רחוק מעין ירקעם נמצא גם גב ימין. 

מסלולי טיול נוספים באיזור ים המלח ומדבר יהודה ​

שדה בולבוסים

מחניון הלילה - של הר צין מתחיל מסלול על שדה הבולבוסים - כדורי אבן גדולים, בשדה פתוח . שיתכן שנוצרו בקרקעית ים..

בריכות מלאות

הגענו ביום שישי, לבריכות מלאות מים בחלק התחתון של נחל שרף. כמו גם במסלול המשפחתי בנחל חצרה.

נקודת מוצא

המסלול מתחיל בשביל עפר סמוך לנחל צין

טיול קרוב - נחל ורדית ברק

לעוד טיולים בדרום הארץ ​

טיול קרוב - שמורת מצוקי הצינים

לעוד טיולים בדרום הארץ
נגן וידאו