נחל עמוד

נחל עמוד -ישראל צפון

מערבית לעיר צפת, נמצא נחל עמוד. חלקו העליון נכלל כבר בתוך שמורת הר מירון. השמורה שכוללת בתוכה את הר מירון, הגבוה בהרי הגליל. הר אדיר, הר הילל, הר כפיר, הר פקיעין.  נחל מירון וחלקו העליון של נחל עמוד.

שביל ישראל - מקטע 5, נחל עמוד לכוון כנרת

אוקטובר 2022 – היום התחלנו את מקטע 5 של שביל ישראל. מחניון הלילה נחל עמוד בדרכנו לכוון הכנרת.

מתחילים בנחל עמוד עליון –  רק הגענו ופגשנו משפחת חזירוני בר.

ירדנו בסימון השחור – שביל ישראל בתוואי נחל מירון. צועדים ומתחברים לנחל עמוד. צועדים קצת ומגיעים לפינת טבע עם מים צלולים ומפלים קטנים, לגמרי לבד . מקום נפלא לפיקניק, יוגה או מה שרוצים.

מוצאים מקום שקט ונפלא לפיקניק כשהמים זורמים לצידנו. אחרי פק"ל קפה ושכשוך במים, ממשיכים עם סימון השבילים הכחול ‎עד למבטשה. גם בבריכות שכווי, עם מבנה טחנת קמח הנטושה והמערה (רק שם פגשנו מטיילים). וכמוהן – חלקנו היו חייבים להרגיש את המים.

ממשיכים לצעוד. יום חם, ובכל זאת, שמורת טבע יפהפיה. ממשיכים  עד עין כובס, טחנות קמח עתיקות, המון חצבים.

ממשיכים עד שמגיעים לפיצול שבילים בעין כובס: סימון שבילים שחור וכחול. ממשיכים ישר עם הסימון השחור בתוואי נחל עמוד. ‎

מעין כובס ועד כביש 85 יש נוף מקסים!!!

לעין סתר לא עלינו כיון שמדובר שמעיין עונתי שמתייבש בקיץ.

ממשיכים ומגיעים למקטעים שבהם עולים בעלייה בעזרת מעקות ויורדים בסולמות שהוצבו במקום, כדי להקל על המטיילים. ‎

בפיצול השבילים הבא, שביל ישראל ממשיך שמאלה עם הסימון השחור. בהמשך, פונים שמאלה אל סימון שביל ישראל. ‎

רואים שלט עם סימון של ברז מים. ואחריו ממשיכים בסימון השבילים הכחול לשלט הסבר על שביל ישראל ולפיצול שבילים כחול ושחור. ‎

הבטחנו לח'ברה מסלולים לא ארוכים מדי, בכל זאת סוכות וחם. המסלול היה עם פחות מים ממה שקיווינו, אבל יש עוד תוכניות ביחד.

אז פונים ימינה אל הסימון השחור, עוברים מתחת לכביש 85, במנהרה קצרה. להמשך בילוי משפחתי. בצימר.

מחר יום חדש – ונגיע לכנרת.

שביל ישראל - נחל עמוד - עם טוויסט מים לים כנרת

למחרת – חזרנו למנהרה של כביש 85. ממשיכים דרך נחל עמוד תחתון שנמשך מכביש 85, עד לכנרת וגם הוא מלא בחצבים, כמו גם במערות פרהיסטוריות . צועדים במסלול עד שמגיעים למדרגות המוביל הארצי, שנמצאות משני צדי הנחל.

משם ממשיכים עם הנחל עד לעמוד הסלע המפורסם שעל שמו נקרא נחל עמוד ולעין עמוד.(מעיין נובע עונתי שכרגע היה יבש).
ממשכים עם הסימון השחור עד למעבר מתחת לכביש 8077.

במקטע הזה פגשנו מעט זוגות ומשפחות מטיילות שצעדו את מסלול "מים לים" . במעבר מתחת לכביש ממליצים להגיע עם טוש ולהשאיר חותם, למי שעושה את מסלול מים לים.

עוברים במעבר וממשיכים בתוואי הנחל.

חולפים על פני מערות פרהיסטוריות וביניהן מערת גולגולת (אסור להכנס). עוברים את מטעי הבננות של חוקוק. ומגיעים לפיצול שבילים: סימון שחור וסימון שביל ישראל.

ממשיכים לצעוד ומגיעים לחוף לא מוכרז של הכנרת. שמורת שפך נחל עמוד, כנרת שלא הכרנו..

צמחיית עצי מים, שוב, כמעט לבד לגמרי. יער מנגרובים – עצי מים, שוחים קצת ביניהם, אוכלים משהו קל.

ובזכות העובדה שביתי לומדת בצפת, זכינו בהקפצה לרכב ו- משם הביתה.

מחכים לאתגר הבא.

מסלולים

מפת סימון שבילים מס' 2

לא לשכוח

לצאת מוקדם.. חם..מסנן קרינה, מים (הרבה)