טיולים - איטליה

איטליה

לאיטליה, ארץ המגף המקסימה, שמור לי מקום של כבוד.

קודם כל כי שם התחלנו את הטרק המשפחתי הראשון שלנו. (כשהילדים בגיל 9,13,15) וגם כי יש בה הכל…  שילוב בלתי נגמר של נופים מרהיבים, אתרי נופש ועתיקות, היסטוריה, טבע, אומנות,ומה לא…אז היינו בדולומיטים עם המשפחה, לטיול בר מצווה.  ולמספר טיולים זוגיים לונציה, צפון איטליה ורומא.. תיהנו..

למה גם בלוג טיולים

אני מאמינה בשילוב בין עשייה והגשמה עצמית, לבין חיים בבריאות ושלווה. כשזה כולל גם תחושת שייכות, משפחתיות, זוגיות ו/או חיי קהילה. כמו גם – תזונה בריאה, פעילות גופנית, תחושת משמעות, טיולים, "אמבטיית טבע", אורח חיים בריא, וקצב חיים נוח.

כיון שכולנו בעשייה מתמדת, הפסקות הטבע והטיולים, הם חלק בלתי נפרד מאורח חיינו. גם אני עוקבת ולומדת מטיולים של אחרים – מקווה שגם הטיולים שלנו יעשו לכם חשק ומוטיבציה לטיולי טבע בארץ ובעולם.

טיול זוגי- חוויות מאיטליה ב TMB- 2023

בשלב השלישי של מסלול הTMB צעדנו  עד למעבר הרים Col de la Seigne –  קול דה לה סיין (2516 מ') . מעבר הגבול בין צרפת לאיטליה. ומתחילים לחוות את החלק של איטליה בטרק. שוב- נוף נפלא. פסגות משוננים, קרחונים, שלוגיות ומפלים.

יורדים דרך כרי דשא אלפיניים גבוהים, עוברים בבית מכס ישן – מרכז למודעות סביבתית ,   ומגיעים לרפיוג'י אליזבטה -Rifugio Elisabetta, שם רבים מסיימים את היום בלינה משותפת, תמונות מצורפות..

אנחנו נהננו מקפה ועוגה.המשכנו דרך לאק קומבל – אגם ירוק אזמרגד, ששייך לקרחון דו מיאז'.

עולים ל Cabane du Combal, העמס. לידו יש פיצול שבילים. עם אופציה לעלייה לאגם Lac du miage. אני טבלתי רגליים, רונן יצא לשחיה. אחרי ההתרעננות, צועדים בעמק Val Veni עד Courmayeur .

קורמאיר- עיירת סקי ונופש איטלקית אלפינית בעמק אאוסטה ( רומא של האלפים). עם גלידה וקפה קר נהדרים…

הגענו בדיוק בערב, אחרי שסיימו פה מרוץ של כ300 ק״מ.  ולנו ב מלון בוטון ד'אור .

טיול משפחתי - צפון איטליה, האגמים ושוויץ 2022​​

6.9 מילאנו – אגם מאג'ורה – לינה בסטרזה .

7.9 אגם מאג'ורה – סטרזה- הר המוטרונה – אלפילנד – איים בורמאים.

2022 –טיול משפחתי לצפון איטליה – הצלחנו לאסוף את הילדים מחופשת האוניברסיטה, רגילה בצבא ורגע לפני י"ב, ויצאנו כולנו לשבוע באיטליה ושוויץ.

התחלנו מסטרזה היפה, שבאגם מאג'ורה, המשכנו להר המוטרונה ולמגלשות אלפילנד . הפלגה לאייים הבורמאים. ביקור ב Orrido di sant'anna Cannobio  ונסיעה לאסקונה, שבשוויץ.

המשכנו במסלול מ-ה-מ-ם ב  Sambugaro Mottaנהר ורסאסקה, גשר הקשתות העתיק Ponte dei Salti בלאברטצו  (Lavertezzo)

למחרת נהנינו מהר מונטה ברה ואגם לוגאנו המופלא.

נפרדנו משוויץ, בפיקניק מקסים ב-Lago di piano  עד לחווה המקסימה בה לנו :  Agriturismo La Fiorida.

בבוקר יצאנו ל  Jungle Raider Park Margno וסיימנו את הטיול בנגיעה בקניון אורידו דה בלאנו, מעבורת עם הרכב לבלאג'יו המהממת וגם הפעם הטיולון שלנו נגמר בחצי יום במילאנו – והביתה .

המסלולים – בקישור

טיול זוגי - ונציה והאיים 2022​

טיול זוגי בונציה, העיר הצפה המקסימה. מלאה באתרים מעניינים שהדרך הטובה ביותר להכיר היא פשוט ללכת לאיבוד בין הסמטאות, התעלות ומעל ל400 הגשרים.

ונציה (Venice) -מורכבת מ115 איים קטנים, הוכרזה בשנת 1987 כאתר מורשת עולמי על ידי אונסק"ו. עיר קסומה, ציורית, מלאה חוויות. אפשר לשוטט בה ימים בלי לראות מכונית.

ולמרות שניתן פשוט להינות מהשקט והשלווה של העיר על המים, יש מספר אטרקציות, שלחלקם מגיעים גם בלי להתכוון ולחלקם – כדאי לכוון.

יונים, שחפים, קתדרלות, מגדלים, קפה, גלידות. ארמונות, גשרים, שווקים תוססים, גונדולות. כיכר סנט מרקו, גשר ריאלטו, הגרנד קאנאל. הגטו היהודי ו-  האיים הקטנים הסמוכים לונציה: מוראנו ובוראנו.

למסלול שלנו – בקישור

טיול זוגי וטיול משפחתי - צפון איטליה והאגמים- 2014 ,2019

2019 –טיול זוגי לצפון איטליה – התחלנו טיול בברגמו,  עיר מימי הביניים שמחולקת לעיר עליונה , שעומדת על גבעה לצד חומות מבצר המקיפות אותה. ועיר תחתונה, מלאה בבתי קפה, מסעדות רומנטיות, בניינים מעוצבים ממאה 19 וה-20.

טיילנו באגם איסאו. אזור מוקף בכרמים ונופים.  באחד המסלולים היפהפיים של שמורת טבע הסמוכה לאגם,  Riserva Naturale Torbiere del Sebino .

המשכנו לאגם קומו, המוקף הרים וכפרים ציוריים, מרינות, גנים וטירות.  Lago di lecco, דרביו Dervio, למסלול מקסים במעלה הכפר לתצפית על הטבע:  Torre di Orezia. והלאה – בלאנו, וארנה ובמעבורת לבלאג'יו  Bellagio היפה. הטיולון הקצר שלנו נגמר בחצי יום במילאנו – והביתה .

2014 – גם ב2014 הגענו לצפון איטליה, זה היה חלקו השני של הטרק המשפחתי שלנו, בדולומיטים שכלל טיול בצפון איטליה והסתיים באגם גארדה ובאגמים.

המסלולים – בקישור

טיול משפחתי- דולומיטים וצפון איטליה 2014​​

2014 – נסיעה משפחתית לכבוד בר המצווה של הבן לצפון איטליה. אחרי הנחיתה, שכרנו רכב והתחלנו להצפין לכוון ריבה דל גרדה, העברנו את היום במפלי וורונה ומשם המשכנו לנקודת התחלת הטרק – אגם ברייס המהמם.

ביום הראשון למסלול כל אחד עם כל הציוד על הגב ומקלות הליכה. מתחילים בהקפת אגם ברייס מטפסים לרפיוג'י Bella,  ממשיכים לרפיוג'י Sennes, והלאה עד לPederu, רפיוג'י מקסים שנמצא בעמק פתוח ויפהפה, חוויה לא קלה, אבל מאוד מומלצת.

בהמשך, עולים מPederu לגלידה בFennes , לאגם, בגשם שוטף  לCappana alpina  ולבסוף, לרפיוג'י המקסים Scotoni.

למחרת – המשכנו לטפס לכוון לאגוזי , עוברים קו ביצורים של הכוחות האוסטרים  יורדים לפאסו פלצרגו, לכוס קפה ושוקו חם, והלאה עד לרפיוג'י Scoiattoli. רפיוג'י מקסים, ליד חמשת שיני הסלע הגדולות (צינקווה טורי) .

נפרדנו מהרפיוג'י לכוון קורטינה , שם המשכנו בפארק חבלים, עליה למרמולדה ומשחקי שלג, אלפ די סיוזי  ורפטינג בדימארו.

לבסוף- Lago di tovel  ואגם גארדה. ישנו בParco termale del garda, ונהנינו מגארדה-לנד, אקווה פארק, ארוחת אבירים, שמורת המפלים במולינה  ומסירמיונה היפה. היה וווואו.  לטיול המלא – בקישור

בהקמה

מסלולים

הדולומיטים AV1, אפשר גם עם הילדים. (גם את הTMBׂ)

ספורט

Wellness-Nutrition- Health​

“The Best Way To Get Started Is To Quit Talking And Begin Doing.” – Walt Disney

קורסים שאסור לפספס

“Stress should be a powerful driving force, not an obstacle.” Bill Phillips

Summary
טיולים, איטליה
Article Name
Description
טיולים, איטליה - ארץ המגף. לבד, בזוג ועם המשפחה. המלצות: טרק בדולומיטים, TMB, צפון איטליה, גארדה, קומו, מאג'ורה, ונציה, ברגמו, מילאנו, מוראנו, בוראנו ועוד